//
کدخبر: ۳۱۷۲۴۹ //

واکسیناسیون ۵۰ ساله ها در هرمزگان آغاز شود

وزیر بهداشت، در ستاد مقابله با کرونای هرمزگان واکسیناسیون در هرمزگان باید مانند سیستان و بلوچستان به محدوده افراد پنجاه سال به بالا گسترش یابد.

واکسیناسیون ۵۰ ساله ها در هرمزگان آغاز شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از صداوسیما، نمکی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونای هرمزگان در بندرعباس با اشاره به اینکه که وزارت بهداشت واکسن مورد نیاز را در این زمینه تامین می‌کند، افزود: البته در هرمزگان نیز مراکز تزریق واکسن و مراکز تجمیعی باید افزایش یابد تا واکسن‌های دریافتی انبار نشود.

وی گفت: مراکز جامع سلامت نیز در مراکز بخش‌ها و جزیره هرمز باید شبانه روزی خدمت رسانی کنند.

وزیر بهداشت افزود: هرمزگان کمبود تخت برای بیماران کرونا نخواهد داشت و حتما برای تامین تخت، دارو، منابع مالی و کیت تشخیص کرونا، حمایت می‌کنیم و هرمزگان در این زمینه تنها نمی‌ماند.

نمکی گفت: امروز تا ظهر تزریق روزانه واکسن کرونا در کشور از ۲۰۰ هزار دز عبور کرد و تا امشب به رکورد جدیدی می‌رسیم که تا دو روز آینده نیز به روزی چهارصد تا پانصد هزار دز تزریق واکسن که پیش بینی کرده بودیم، خواهیم رسید.

 

وی گفت: مراکز درمان بستر در طبل، لیردف، کوهشاه احمدی و چارک نیز باید سریعاً راه اندازی شود.

وزیر بهداشت با اشاره به نیاز هرمزگان به ۵۰ دستگاه آمبولانس گفت: به زودی تعدادی آمبولانس به کشور وارد می‌شود که حتماً به هرمزگان نیز آمبولانس اختصاص خواهد یافت.

نمکی افزود: ویروس کرونای دلتای هندی از دوماه پیش در روستا‌های کوهشاه احمدی و بخش بمانی سیریک هرمزگان مشاهده شده بود.

وی با اشاره به اینکه سفر‌های نوروزی به هرمزگان موجب ایجاد پیک شیوع کرونا شد، افزود: ۲۰ نقطه کشور از جمله آذربایجان، قم، بوشهر و هرمزگان ویروس دلتا شناسایی شده است.

هرمزگان از استان های نخست در مقابله با کرونا

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هرمزگان جزء استان‌های نخست در مقابله به کرونا است، افزود: پارسال ۱۴ هزار تخت و ۴۸۰ دستگاه اکسیژن ساز در کشور اضافه شده و تعداد تخت‌های آی سی یو نیز دو برابر شده است.

نمکی بر افزایش اجرای طرح محله‌ای شهید سلیمانی در هرمزگان تاکید کرد و گفت: کیت تشخیص پی سی آر مورد نیاز استان فرستاده می‌شود.

وی افزود: هم اکنون آمپول رمدسیور در بیمارستان‌های استان پوشش ۹۰ درصدی دارد و اگر کمبودی باشد سریعاً تامین می‌شود.

وزیر بهداشت و درمان به بدهی ۱۷۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اشاره کرد وگفت: بیمه‌ها سریعاً بدهی خود را پرداخت کنند.

تصمیمات وزیر بهداشت در خصوص بیمارستان ها و تجهیزات پزشکی هرمزگان

نمکی افزود: نیرو‌های مسلح در هرمزگان در حال راه اندازی بیمارستان صحرایی کانتینری هستند.

وزیر بهداشت به بیمارستان ۵۳۱ تخوابی بندرعباس هم اشاره کرد و گفت: قرار بود برای تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی بندرعباس وزارت بهداشت ۱۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار کند که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار وایز شده و بزودی ۳۰ میلیارد تومان دیگر واریز می‌شود و ۴۰ میلیارد دیگر نیز حتماً تامین می‌شود.

نمکی گفت: با ساخت این بیمارستان و راه اندازی بخش نوساز در بیمارستان کودکان ضریب تخت‌های بیمارستانی در استان افزایش می‌یابد و هرمزگان در آینده به ظرفیت خوبی برای توریسم درمانی می‌رسد.

وی افزود: برای تجهیز بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس نیز وزارت بهداشت آمادگی دارد که سریعاً کمک کند.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به نیاز استان به اورژانس‌های بین جاده‌ای گفت: با توجه به گستردگی راه‌های هرمزگان، این مشکل را دنبال می‌کنم و به زودی برای رفع آن اقدام خواهم کرد.

نمکی افزود: سهمیه پذیرش دانشجوی بومی برای بخش‌های رزیدنت و دستیاری و دانشجوی پزشک عمومی و کارشناسی را افزایش می‌دهیم.

وی گفت: برای بیمارستان ناجا در بندرعباس نیز دستگاه سی تی اسکن تامین می‌کنیم.

وزیر بهداشت افزود: برای کمبود نیرو‌های انسانی هم درخواست جدید صادر شود تا در این زمینه آن اقدام شود و نیرو‌های جدید به بیمارستان اضافه کنیم.

نمکی گفت: به مردم ایران قول دادیم که نخواهیم گذاشت یک روز بیماری در پشت در بیمارستان‌های این کشور معطل بماند.

وزیر بهداشت افزود: نمیگذاریم افتضاح درمانی کرونا که خیلی جا‌های دنیا رخ داد در ایران به وجود بیاید.

نمکی گفت: تاکنون اجازه نداده ایم هیچ بیماری چه بیمار کرونایی چه بیماران دیگر پشت در بیمارستان‌ها بمانند که اگر بود که تا الان شبکه‌های خارجی پخش کرده بودند.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی و پایمال کردن خون شهیدان و سلب اعتماد مردم از نظام و گسست اجتماعی بسیج شده اند، بعضی افراد در داخل هم در این شیپور می‌دمند.

وزیر بهداشت افزود: در اوج خاموشی‌ها و کمبود برق فیلمی منتشر می‌شود از افرادی که نفسشان در بیمارستان می‌گیرد به دلیل نبود اکسیژن و وقتی می‌پرسیم از کجا آمده است، می‌گویند نمی‌دانیم.

  نمکی که امروز برای بررسی وضعیت کرونا به بندرعباس آمده است قرار است از بیمارستان‌های هرمزگان بازدید کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۲۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان