//
کدخبر: ۳۱۶۹۶۹ //

تعهد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی دولت برای پرداخت حق بیمه روستائیان

رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تعهد دولت به این صندوق برای پرداخت حق بیمه روستائیان در بودجه امسال را هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

تعهد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی دولت برای پرداخت حق بیمه روستائیان
به گزارش فرتاک نیوز،

 اسدالله رازانی امشب در آیین تجلیل از دهیاران نمونه مازندران در ساری اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز بسیاری از روستاهای کشور از امکانات آب، برق، گاز و ... برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش مسؤولان در جهت خدمت به مردم و رفع مشکلات است، تصریح کرد: امروز به دلیل برخورداری امکانات، روستاها و شهرها به هم خیلی نزدیک شدند.

رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اعلام اینکه نوع نگاه به روستاها به دلیل شرایط بهره‌مندی از امکانات تغییر کرده است، افزود: بسیاری از مردم از شهرها به روستا مهاجرت کردند تا بتوانند زندگی آرامی را داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه توان روستاها افزایش یافته است، گفت: با حمایت‌های صورت گرفته اشتغال در روستاها رونق گرفته است.

رازانی به تاریخچه تشکیل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در سال ۸۳ اشاره کرد و گفت: این صندوق بر پایه نظام تأمین اجتماعی و با هدف رفاه، آرامش و آسایش اقشار روستایی و عشایر تشکیل شده و مطابق با تعاریف بین‌المللی خدمات مترقی و استاندارد ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سطح درآمدی در این صندوق سالانه تعیین می شود، اظهار کرد: سقف درآمدی در سال جاری یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که ۸۵ درصد مردم روستاهای کشور برای این سقف درآمدی متقاضی شدند.

رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه در حال حاضر دو میلیون نفر که عمدتا سرپرست خانوار هستند به این بیمه پیوستند، گفت: ۱۳۵ هزار نفر از صندوق بازنشستگی روستایی براساس سطوح درآمدی مستمری دریافت می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در کشور ۲۰ میلیون جمعیت روستانشین داریم که ۱۰ میلیون نفر(۱۸ الی ۵۰ سال) مشمول بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند، ادامه داد: ۳۵ درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش سایر بیمه ها(حدود ۳ میلیون نفر) هستند.

رازانی با بیان اینکه ۷ میلیون سرپرست خانوار روستایی در کشور داریم که باید بیمه شوند، خاطرنشان کرد: از این ۷ میلیون نفر، ۲ میلیون نفر تاکنون دراین صندوق بیمه شدند.

وی تعداد خالص افرادی که حق بیمه می‌پردازند را یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور اعلام کرد و ادامه داد: ایجاد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک اقدام بسیار درخشان و ارزشمند است. 

رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تعهد دولت به این صندوق برای حق بیمه در بودجه امسال را هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: در استان مازندران تاکنون ۷۳ هزار نفر بیمه شده فعال داریم و ۵ هزار نفر مستمری بازنشستگی دریافت می کنند.

رازانی با اشاره به اینکه به نسبت جمعیت هدف در کشور و مازندران ۲۵ درصد جمعیت هدف تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند، افزود: طرحی در سال گذشته در استان خراسان شمالی اجرا شد که دهیاران به کمک کارگزاران این بیمه آمدند که رشد خوبی در جذب داشتیم و امیدواریم این طرح با کمک مسؤولان در مازندران اجرا شود تا همه مردم از این طرح بهره‌مند شوند.

استاندار مازندران نیز بر لزوم ایجاد ارتباط دوسویه و تنظیم روابط اعضای شوراهای اسلامی با دهیاران تاکید کرد و افزود: در صورت تحقق این مهم علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات، شاهد بسترسازی مناسب برای رشد و توسعه در مناطق روستایی خواهیم بود.

احمد حسین‌زادگان بسیاری از انحرافات موجود و تخلفات اقتصادی به ویژه در شهرداری‌ها را ناشی از همین امر دانست و اظهار کرد: هر زمان که اعضای شوراها با دهیاری ها ارتباط دوسویه و سازنده برقرار کردند، شاهد موفقیت های زیادی بوده‌ایم.

وی از اجرای طرح پسماند در مناطق روستایی مازندران خبر داد و گفت: موضوع پسماند و دفن و دفع بهداشتی زباله در این استان باید مدیریت شود و بهترین مکان نیز برای این امر مناطق روستایی هستند که حجم زیادی از مسافران و گردشگران را به خود اختصاص داده اند و در صورت تحقق این مهم محیط زیست منطقه نیز حفظ می شود.

وی استفاده از صندوق های خرد روستایی با هدف ایجاد اشتغال و پایدار را امری لازم و ضروری دانست و با بیان اینکه هر هکتار فضای گلخانه ای به اندازه ۱۰ هکتار زمین غیرگلخانه ای محصول تولید می کند، گفت: در چند سال اخیر در ارتباط با توسعه کشت محصولات گلخانه ای در روستاهای مازندران اقدامات بسیار مثبتی صورت گرفته است.

در پایان این مراسم از ۶ دهیار نمونه مازندران به نمایندگی از ۵۸ دهیار نمونه و چهار نفر از بخشداران مرکزی رامسر، نوشهر، بابل و ساری با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۹۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان