//
کدخبر: ۳۱۵۸۴۴ //
معاون سلامت اداره دامپزشکی استان:

از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۸ مرکز متخلف بهداشتی در کرمانشاه پلمپ شده است

معاون سلامت اداره دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 28 مرکز متخلف بهداشتی توسط مقام قضایی پلمپ شده است.

 از ابتدای سال جاری تا کنون 28 مرکز متخلف بهداشتی در کرمانشاه پلمپ شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره دامپزشکی استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 17668 بازدید از مراکز تهیه، توزیع ، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است که طی این بازدیدها، 35 مرکز به مراجع قضایی معرفی و با حکم مقام قضایی، 28 مرکز پلمپ گردیده است.

وی اظهار کرد: طی سه ماه نخست سال جاری در نتیجه اقدامات ذکر شده مقدار 28698 کیلو فرآورده خام دامی ضبط و به طریق کاملا بهداشتی امحاء گردید.  

 یارویسی در خصوص مقدار فرآورده ضبطی کشتارگاههای دام و طیور استان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 20370 کیلوگرم گوشت و مواد آلایش غیر بهداشتی در کشتارگاه های دام و تعداد 164268 قطعه مرغ در کشتارگاه های طیور استان توسط مسئولین فنی بهداشتی مستقر در این کشتارگاه ها، به دلیل غیر قابل مصرف بودن جهت مصارف انسانی ضبط و به صورت کاملا بهداشتی امحاء گردیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با شروع فصل گرما و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و ... به همشهریان توصیه می گردد که فرآورده های خام دامی خوراکی به ویژه لبنیات، تخم مرغ، گوشت، مرغ و ... حتما از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

معاون سلامت از همشهریان درخواست کرد، گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید گوشت دام های کشتار خیابانی و غیر مجاز به جد خودداری نمایند و موارد تخلف مشاهده شده را با شماره تماس 1512 و یا شماره پیامکی 100010001512 به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۸۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان