//
کدخبر: ۳۱۵۰۷۷ //

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی: میانگین نرخ باسوادی در ایران ۳.۴ درصد از جهان بیشتر است

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه میانگین نرخ باسوادی در ایران ۳.۴ درصد از جهان بیشتر است، گفت: میانگین نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در جهان ۹۱ درصد و در کشورمان ۹۴/۴ درصد است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی: میانگین نرخ باسوادی در ایران ۳.۴ درصد از جهان بیشتر است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، شاپور محمدزاده در گردهمایی قطبی و تخصصی معاونین سوادآموزی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک ولادت امام رضا(ع) افزود: حضور حماسی ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد را به فال نیک می‌گیریم، خردادماه با رویدادهایی چون قیام ۱۵ خرداد ۴۲، رحلت امام خمینی(ره)، فتح خرمشهر، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، درگذشت دکتر شریعتی و شهادت دکتر چمران قسمتی از هویت انقلاب اسلامی را تبیین می‌کند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران ایشان اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و به‌تبع آن تعطیلی کلاس‌های حضوری درسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، بنا بر گزارش سازمان یونسکو سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز در سراسر جهان تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌چیز جایگزین مدرسه و کلاس‌های درس حضوری برای دانش‌آموزان نخواهد بود، بیان کرد: دانش‌آموزان در محیط مدرسه علاوه بر امر آموزش‌وپرورش، تعاملات اجتماعی فعالی را تجربه می‌نمایند لذا تعطیلی کلاس‌های حضوری اثرات نامطلوبی را بر دانش‌آموزان معلمین و اولیا خواهد داشت.

محمدزاده با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با واکسیناسیون همگانی کرونا در ماه‌های تیر و مرداد با مشکلات کمتری در سال تحصیلی آتی روبرو باشیم، یادآور شد: در ایام کرونا ۶۵ درصد کشورهای فقیر و ۳۵ درصد کشورهای غنی بودجه آموزش‌وپرورش خود را کاهش دادند.

وی سواد را محرک توسعه پایدار و آموزش‌وپرورش را زیربنای توسعه اجتماعی سیاسی فرهنگی و اقتصادی توصیف کرد و گفت: سوادآموزی می‌بایست مدرسه محور شود بنابراین در آیین‌نامه اجرایی مدرسه برای ارکان مدرسه نقش‌ها و وظایفی در حوزه سوادآموزی مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با تأکید بر لزوم اهتمام ویژه در فرایند ثبت‌نام، شناسایی، جذب، آموزش و ارزشیابی سوادآموزان خاطرنشان کرد: در گروه سنی ۱۵ سال به بالا میانگین نرخ باسوادی در جهان ۸۶ درصد و در ایران نیز همان ۸۶ درصد است و این در حالی است که میانگین نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در جهان ۹۱ درصد و در کشورمان ۹۴/۴ درصد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۰۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان