//
کدخبر: ۳۱۲۸۸۴ //
استاندار قم:

انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب به‌ثمر نشسته و استمرار یافته است

استاندارقم :در چنین روزها و ایامی این انقلاب با رهبری رهبر معظم انقلاب استمرار یافت تا جایی که هیچ گونه انحراف از خط امام نیز رخ ندهد.

انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب  به‌ثمر نشسته و استمرار یافته است

به گزارش فرتاک نیوز از قم، استاندارقم در گفت و گویی باخبرنگاران در بیت تاریخی امام راحل در قم گفت ، پیرامون ابعاد شخصیتی رهبر کبیر انقلاب و دستاوردهایش در پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت ۱۵ خرداد اظهار داشت: این مکان سرشار از خاطره‌ها است، نهضت امام(ره) از ۱۵ خرداد ۴۲ در قم آغاز شد و در سراسر کشور تجلی یافت و در کل جهان این پیام منتشر شد.

 وی افزود: با مطالعه تاریخ می‌بینیم برای نسل جدید چقدر سخت است که بدانند چگونه یک رهبر بتواند بدون سلاح و ارتش، با حکومت در قلب‌ها، میلیون‌ها انسان را با یک اشاره در مقابل رژیم استبدادی و قدرت های جهانی بسیج کند و به‌صحنه بیاورد.

بهرام سرمست تصریح کرد: امام توانست بلافاصله بعد از پیروزی، بنیان نظامی را نهادینه کند که در آن جمهوریت و اسلامیت، ۲ بال مکمل نظام بوده و هر ۲ به‌ لحاظ شکلی و محتوایی دارای اصالت هستند.

وی بیان کرد: ایشان در همان ابتدای پیروزی در عین حال که هیجان‌های مردمی بی‌نهایت بود این شور و هیجان را تبدیل به‌شعور و آگاهی و اراده کردند و در همان ابتدا نیز همه پرسی برگزار، و برای استقرار نظام اسلامی، اتکا به‌آرای عمومی داشتند و آن اسلامیت و ارزش‌های اسلام ناب را به‌مردم معرفی می‌‎کنند.

 استاندار قم بیان داشت: در این شرایط می بینیم نقش رهبری در پیروزی انقلاب از جمله عناصر و مواردی است که در تئوری‌های انقلاب دیده نشده است، اما در انقلاب ما این خصوصیات در شخصیت بنیان گذار انقلاب اسلامی به‌تمام و کمال وجود داشت و این‌ها باعث شد که این انقلاب به‌ثمر بنشیند و نهاد جمهوریت و اسلامیت دوام و قوام یابد.

وی خاطرنشان کرد: در سایه چنین رهبری، بنیان  نظام و انقلابی نهاده می‌شود که در قرن بیستم اساسا از منظر بسیاری از تحلیل گران و ناظران بسیار ناشناخته و در عین حال جای تامل دارد، یعنی بر اساس این مدل‌ها و تئوری‌هایی که ناظران سیاسی داشتند بسیار سوال بود که چگونه می‌شود در جامعه ای با این مختصات یک شرایط انقلابی را هدایت و رهبری کرد و به پیروزی رساند.

وی گفت: در چنین روزها و ایامی این انقلاب با رهبری رهبر معظم انقلاب استمرار یافت تا جایی که هیچ گونه انحراف از خط امام نیز رخ ندهد.

سرمست بیان کرد: بسیاری از انقلاب‌ها در تاریخ بوده‌اند که با فوت رهبران شان مسیر انقلاب هایشان چه بسا به‌انحراف کشیده می شود اما انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب  به‌ثمر نشسته و استمرار یافته است.

وی در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در ارتباط با دستاوردهای انقلاب چند رویکرد وجود دارد که شامل تحلیل دستاوردها و بررسی ریشه‌ها و علل وقوع انقلاب و اهداف می‌باشد.

 استاندار قم بیان کرد: یک رویکرد مهم در مورد مطالعه انقلاب اسلامی این است که ببینیم مراحل تاریخی شروع انقلاب تا پیروزی چه بوده و چگونه این مسیر را پیموده و با چه شتاب و فراز و نشیبی این مسیر پیروزی را طی کرده است.

وی گفت: گاهی نیز از منظر کارکرد گرایی و دستاوردهایی که وجود داشته است باید به‌بررسی بپردازیم و در نهایت آیا وضعیت از آن چه که تا قبل از انقلاب بوده چگونه پیموده شده است در این باره مطلب این است که در شعار مردم استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی یک شعار اساسی بود.

سرمست یادآور شد: از منظر اینکه این انقلاب از بدو پیروزی‌اش مواجه با نوعی مخالفت‌ها و دشمنی‌ها شامل جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه براین ملت بوده نیز باید به‌بررسی دستاوردها بپردازیم، اینکه چگونه این نظام توانسته در مقابله با این همه برنامه‌ها و فشارهایی که برایش ایجاد شده، آنها را خنثی کند و ‌مسیر و اهدافی که دنبال کرده را محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: از همان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار شده است و گاهی ۲ انتخابات در یک دوره داشته ایم.

سرمست گفت: در این دوره نیز هم انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا و هم انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری را در پیش رو داریم.

استاندار قم بیان کرد: ما براساس سیاست‌های کلی انتخابات  ابلاغی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سند بالادستی و قانون انتخابات که سه اصل کلی در ارتباط با انتخابات شامل اصل امنیت و اصل سلامت و اصل رقابت است را سرلوحه کار قرار دادیم.

وی تصریح کرد: در ارتباط با برگزاری انتخابات نیز ارکان نظام انتخاباتی نظتم اسلامی مشخص است و یک هیات اجرایی داریم که چهارچوب مشخصی در وظایف و اختیاراتش دارد، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان نیز وجود دارند.

سرمست اضافه کرد: در طول چند انتخاباتی که در سال‌های قبل برگزار شده ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه همه کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند از همان پشتوانه مردمی و میزان اقبال و مشارکت مردم برخوردار بوده است.

وی گفت: در مواجهه با دشمنان خارجی و اختلاف‌ها و شکاف‌های داخلی جامعه این انتخابات یک کارکرد انسجام بخشی و وحدت آفرینی دارد و شور و نشاط برای جامعه و در عین حال شکل مسالمت آمیز انتقال قدرت و تغییر و تحول و پویایی برنامه‌ها را رقم می زند.

وی بیان کرد: در مورد امنیت انتخابات، به‌تامین آن متهعد هستیم و تمام عوامل امنیتی و انتظامی و ستاد امنیت در استان این وظایف را احصا و ابلاغ کرده و همه ارکان امنیتی و انتظامی پیش بینی‌های لازم را اتخاذ کرده اند.

سرمست گفت: در رابطه با سلامت انتخابات به‌همه مدیران و مسئولان تاکید شده بی طرفی در ارتباط با انتخابات را رعایت کنند و از نظرچ رعایت امانت داری مهمترین مسئولیت مجریان انتخابات و ناظران و ارکان انتخابات اعتماد آفرینی در بین مردم است.

 وی بیان داشت: اما آن چه در این مرحله نیاز داریم مشارکت حداکثری مردم و رقابت بین کاندیداهایی که به تائید شورای نگهبان رسیده اند، می باشد و هیات‌های نظارت به‌کاندیداهای شهر و روستا تاکید کرده اند اخلاق انتخاباتی و مقررات قانون انتخابات را در برنامه‌های تبلیغی رعایت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان