//
کدخبر: ۳۱۲۵۴۴ //
نایب رییس کانون جهانگردی استان کرمانشاه:

«قره سو» را فراموش نکنیم

نایب رییس کانون اتومبیلرانی و جهانگردی استان کرمانشاه گفت: وجود رودخانه قره سو در دل شهر کرمانشاه یک فرصت کم نظیر برای توسعه گردشگری استان است و هرگز نباید این داشته ارزشمند خود را به دست فراموشی بسپاریم.

«قره سو» را فراموش نکنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

بنفشه امامی نیا در جمع خبرنگاران اظهارکرد: عبور رودخانه از دل شهر، در واقع فرصت کم نظیری برای رونق، آبادانی، زیبایی و توسعه گردشگری آن شهر است و از گذشته های بسیار دور تا کنون، هر شهری که رودخانه ای از دل آن عبور کرده باشد، آن شهر سرشار از لطافت و شادابی است. اما متاسفانه در شهر کرمانشاه که رودخانه قره سو از دل آن می گذرد به دلیل بی توجهی مسئولین در چند دهه اخیر، نه تنها این رودخانه کمکی به سرزندگی، رونق و آبادانی شهر نکرده است بلکه با ورود فاضلاب به آن عملا به نمادی از زشتی و بوی تعفن برای کلانشهر کرمانشاه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بیش از یک دهه است که طرح ساماندهی قره سو در میان مسئولین استان مطرح است اما در طول تمام این سالها نه تنها قره سو نجات نیافته است بلکه روز به روز به حجم فاضلاب های آن افزوده و عملا زشتی های آن پدیدار تر می شود.

امامی نیا تصریح کرد: حداقل انتظاری که از مسئولان مرتبط با موضوع  می رفت این بود که با مصوباتی، نجات قره سو را در اولویت کاری خود قرار دهند  اما متاسفانه می بینیم که عملا هیچ اقدامی برای این مهم صورت نگرفته است.

نایب رییس کانون جهانگردی استان کرمانشاه گفت: انتظار می رود که منتخبین شورای ششم در کرمانشاه، موضوع نجات قره سو را در اولویت برنامه های کاری خود قرار داده و با ایجاد تعامل بین بخشی و بین سازمانی با ارگانهایی همچون آب منطقه ای، آب و فاضلاب و ... شرایط را برای نجات این رودخانه فراهم کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۵۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان