//
کدخبر: ۳۱۲۱۵۱ //
استاندار کرمانشاه:

رویکرد مجریان، بی‌طرفی، قانون مداری و سلامت انتخابات است

استاندار کرمانشاه رویکرد مجریان در برگزاری انتخابات رابرقراری اصل بی‌طرفی، قانون مداری و سلامت دانست.

رویکرد مجریان، بی‌طرفی، قانون مداری و سلامت انتخابات است
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه ستاد انتخابات استان به ریاست استاندار کرمانشاه شامگاه امروز ( ۸ خرداد ماه) در سالن شهدای استانداری برگزار شد.

هوشنگ بازوند؛ استاندار کرمانشاه اظهار کرد:

رویکرد ما به عنوان مجریان انتخابات برقراری اصل بیطرفی، قانون مداری و سلامت در انتخابات است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: تیم برگزاری انتخابات تیمی با تجربه است که طی گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی به طور میانگین سالی یکبار انتخابات را به درستی برگزار کرده وقطعا در این دوره نیز انتخابات بدون مشکلی برگزار خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت:اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است که در این زمینه باید به مردم اطمینان خاطر داده شود که رای آنها حق الناس است و این امانت به اهلش سپرده خواهد شد.

 بازوندرای مردم را نشان دهنده ابهت واقتدار جمهوری اسلامی دانست وگفت: این دوره از انتخابات هم انشاالله با مشارکت حداکثری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در شرایط کرونا نیز گفت: دستورالعمل هایی توسط ستاد کرونای استان و دانشگاه علوم پزشکی صادر خواهد شد که مردم برای حضور دغدغه ای نداشته باشند و مطمئن باشند هیچ نگرانی از حضور در پای صندوق های رای متوجه آنها نخواهد شد.

مقام ارشد استان تعداد کاندیداهای شورای اسلامی در شهرهای استان را ۸۹۲ نفر عنوان کرد و افزود: به ازای هر کرسی ۶ نفر باهم به رقابت می‌پردازند.

استاندار کرمانشاه همچنین تعداد افراد تایید صلاحیت شده در انتخابات شورای اسلامی روستا را ۸۵۲۴ نفر (حدود ۹۷ درصد) اعلام کرد که به ازای هر کرسی ۲/۵ نفر به رقابت خواهند پرداخت.

این مقام مسئول در ادامه وظیفه نمایندگان فرمانداران نسبت به سالهای قبل را مضاعف دانست و تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونا باید مدیری انتخاب شود که صندوق های اخذ رای و پروتکل های بهداشتی را همزمان مدیریت نماید در این زمینه فرمانداران به هر جمع بندی رسیدند در شورای اداری مطرح خواهد شد و بدون استثنا هر نیرو که درخواست دهند در اختیاشان قرار داده خواهد شد.

مهندس بازوند در ادامه با اشاره به موضوع امنیت در انتخابات نیز گفت: تا امروز کوچکترین بحثی در زمینه امنیت ایجاد نشده و در استان شرایط خوبی حاکم است و جای نگرانی نیست و انشالله شاهد مشارکت حداکثری مردم در این  انتخابات خواهیم بود.

 استاندار کرمانشاه در ادامه بیان کرد: دستورالعمل هایی در زمینه تبلیغات شورای اسلامی به کاندیدا ها داده خواهد شد که موظفند بر اساس این دستور العمل ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند در غیر اینصورت تخلف محسوب خواهد شد و با فرد خاطی برابرقانون انتخابات برخورد می‌شود.

بازوند در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از امکانات شهرداری برای تبلیغات کاندیداها تخلف است و اگر شهرداری در این زمینه تخطی نماید برابر قانون نسبت به انفصال خدمت وی اقدام خواهد شد.

حدود ۳۸ هزار نفر در سطح استان این انتخابات را برگزارخواهند کرد که در این زمینه هیات های اجرایی، باید هیات های نظارت و فرمانداران را  ازخود بدانند که اگر هماهنگی لازم با هیات های نظارت بیشتر شود قطعا انتخابات بهتری را برگزار خواهیم کرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان