//
کدخبر: ۳۱۱۴۱۸ //
مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه:

تمامی روستاههای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه در نیمه نخست سال جاری به اینترنت متصل می‌شوند/ خسارت ۴/۵ میلیارد تومانی سارقین به تجهیزات مخابراتی

مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت: امیدواریم تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در نیمه اول سال جاری به اینترنت متصل شوند.

 تمامی روستاههای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه در نیمه نخست سال جاری به اینترنت متصل می‌شوند/ خسارت ۴/۵ میلیارد تومانی سارقین به تجهیزات مخابراتی
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر کل مخابرات استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی و روز جهانی مخابرات امروز (دوم خرداد ماه ۱۴۰۰) در کرمانشاه برگزار شد.

مسیب قبادیان مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به عملکرد این شرکت طی یکسال گذشته منتهی به ۲۷ اردیبهشت ماه امسال اظهار داشت: در راستای توسعه استان طی یکسال گذشته بیش از ۳۰۰ روستا به شبکه اینترنت وصل شده اند و امیدواریم تا نیمه اول امسال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار، در تعهد همراه اول را که حدود ۵۵ روستا است به شبکه اینترنت متصل کنیم.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی انجام گرفته که امسال و در ادامه توسعه فیبر نوری ۳۰۰ کیلومتر دیگر در مناطق مرزی روستایی شبکه گذاری انجام خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه دیتا و تلفن ثابت گفت:با توجه به رشد ترافیک در حوزه تلفن ثابت تا کنون در بیش از ۵۰ نقطه استان اعم از شهری و روستایی ظرفیت انتقال افزایش یافته است.

photo_2021-05-23_15-08-51

وی عمده چالش مخابرات برای توسعه ارتباطات در بخش تلفن ثابت را تغییر نکردن نرخ تعرفه نسبت به ۱۸ سال گذشته عنوان کرد و گفت: مخابرات ایران هیچگونه وابستگی به منابع دولتی ندارد و تمامی تجهیزات مورد نیاز از بخش درآمدهای این شرکت تامین می‌شود.

قبادیان درآمد خط تلفن ثابت در استان را به طور متوسط ۳۸۰۰ تومان عنوان کرد و گفت:این در حالی است که شرکت مخابرات استان کرمانشاه برای هر خط تلفن ثابت ۱۹۵۰۰ تومان هزینه می‌کند که از محل درآمدهای این شرکت تامین می‌شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه یکی دیگر از چالش های این شرکت را سرقت تجهیزات مخابراتی عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی متاثر از کرونا در جامعه امروز تعداد سرقت های خرد افزایش یافته است.

 قبادیان میزان خسارت ناشی از سرقت تجهیزات مخابراتی در استان طی سال گذشته را ۴/۵ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: این میزان سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش یافته است.

مدیر عامل مخابرات استان کرمانشاه در ادامه  میزان بدهی مشترکین در حوزه تلفن ثابت به شرکت مخابرات استان کرمانشاه تا پایان سال ۹۹ را ۱۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بدهی سازمان ها و دستگاه های دولتی استان به شرکت مخابرات استان کرمانشاه ۴ میلیارد تومان است.  

وی میزان بدهی دیتا در مراکز تجاری و دستگاه های دولتی را نیز ۲۹ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با پرداخت این بدهی ها گوشه ای از مشکلات مالی شرکت مخابرات مرتفع خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۴۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان