//
کدخبر: ۳۱۰۷۴۶ //

بازگشت خرس قهوه ای به زیستگاه اصلی خود در طبیعت

یک قلاده خرس قهوه ای که دو هفته پیش بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب – ماهیدشت دچار آسیب دیدگی شده بود پس از دو هفته تیمار و مراقبت ویژه، با حضور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان رهاسازی و سرانجام به آغوش طبیعت بازگشت.

بازگشت خرس قهوه ای به زیستگاه اصلی خود در طبیعت

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، یک قلاده خرس قهوه ای که دو هفته پیش بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب – ماهیدشت دچار آسیب دیدگی شده بود پس از دو هفته تیمار و مراقبت ویژه، سرانجام به آغوش طبیعت بازگشت.

فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: از همان ساعات اولیه حادثه، محیط بانان و دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در محل حادثه حضور یافتند و نسبت به بررسی موضوع و اقدامات لازم برای نجات خرس قهوه ای اقدام کردند.

وی افزود: این قلاده خرس قهوه ای نر و بالغ بوده که بر اثر برخورد با خودروی ماکسیما در محور اسلام آبادغرب – ماهیدشت دچار شکستگی از ناحیه دست شده بود.

یاوری گفت: بلافاصله عملیات بیهوشی بر روی خرس قهوه ای توسط دامپزشک اداره کل صورت گرفت و نسبت به جابجایی حیوان مذکور به مرکز قرنطینه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای مداوا اقدام گردید.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: بلافاصله خرس قهوه ای در کلینیک نبض استان مورد جراحی از ناحیه دست قرار گرفت و پس از عمل جراحی به منظور مراقبت ویژه به مرکز قرنطینه حیات وحش منتقل شد.

به گزارش فرتاک نیوز، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: پس از 2 هفته تلاش شبانه روزی و مراقبت ویژه بوسیله محیط بانان و تزریق داروهای آنتی بیوتیکی توسط دامپزشک اداره کل، شرایط لازم برای رهاسازی خرس قهوه ای پس از بهبودی کامل محیا شد.

وی گفت: سرانجام حیوان مذکور روز گذشته و با حضور سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان و محیط بانان استان در زیستگاه اصلی خود رهاسازی و به آغوش طبیعت بازگشت.

مقام ارشد محیط زیست استان در پایان از تمامی محیط بانان، دوستداران محیط زیست و افرادی که بصورت ویژه و شبانه روزی در تیمار خرس مصدوم مشارکت داشتند قدردانی کرد.

لازم به ذکر است استان کرمانشاه یکی از زیستگاه های مهم خرس قهوه ای در غرب کشور می باشد که ضروریست رانندگان محترم وسایل نقلیه هنگام تردد به ویژه در ساعات شبانگاهی سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا از بروز حادثه با حیات وحش منطقه پیشگیری بعمل آید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۰۷۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان