//
کدخبر: ۳۱۰۶۸۵ //
شهردار سمنان در آغاز برنامه های دومین هفته فرهنگی سمنان گفت :

سمنان شهری با ظرفیت های ویژه فرهنگی به شمار می رود

سمنان شهری با ظرفیت های ویژه فرهنگی به شمار می رود
به گزارش فرتاک نیوز،

شهردار سمنان در اولین روز از دومین هفته فرهنگی سمنان و در مراسمی که به عنوان مراسم رونمایی از یادمان هفته فرهنگی سمنان و رونمایی از تمبر و پوستر سمنان به عنوان سمنان، شهر باغ راه های ایرانی در سالن کنفرانس شهید بابایی شهرداری  برگزار شد گفت: هدف از نام گذاری این هفته به نام هفته فرهنگی در سمنان به دلیل شرایط اقلیمی آب و هوایی در ماه اردیبهشت و تعامل بین کوهپایه و کویر در شهرستان سمنان است که شکوفایی و تمایز را می توان در طبیعت شهر مشاهده نمود که بر آن شدیم تا این هفته را به نام هفته فرهنگی نام گذاری کنیم.

سید محمد ناظم رضوی افزود: شهر سمنان شهری با ظرفیت های ویژه فرهنگی است و این موضوع بر همگان مشهود و قابل درک است و در منطقه و فراتر از مرزهای استان نیز قابل مشاهده است بنابراین نیاز به تاکید فراوان بر هم افزایی فرهنگی و انتقال و ارسال رخداد فرهنگی در عرصه های داخلی و فراتر از مرزها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: پیش نیاز برگزاری همچین نشست ها و مراسم ها با پیشنهاد برخی از افراد که در حوزه های فرهنگی فعالیت دارند صورت گرفت که امید است در سالهای آتی نیز بر نام گذاری هفته های فرهنگی بیشتر در شهر تاکید شود و این امر به مرور تکرار شود.

ناظم رضوی بیان کرد: همگی در آستانه یک تحولات مهم اداری در سطح ملی، استانی و شهرستانی قرار داریم که امیدواریم این تحولات با کارآمدن افراد و نیروهای کارامد و کاربلد و دلسوز ختم شود تا موضوع نهادینه کردن فرهنگ و هفته های فرهنگی در کشور و استان و شهر نهادینه شود و چنین رویدادها و هفته ها جایی در تقویم رویدادهای شهری و حتی ملی داشته باشند.

وی از برگزاری ۲۱ برنامه در این هفته خبر داد و گفت: نقش صدا و سیما و اصحاب رسانه را در معرفی این هفته و برنامه های پیش رو برای شهروندان حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد تا شهروندان نیز در حوزه های فرهنگی از مسئولین مربوطه مطالبه گر باشند و دغدغه های خود را در این حوزه بیان کنند.

شهردار سمنان افزود: شهر سمنان توانسته است ظرفیت های ویژه ای را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و... داشته باشد اما نتوانسته است در جمع شهرهای دیگر خود را مطرح کند زیرا این موضوع علت های فراوانی دارد زیرا اگر خودمان به ظرفیت های فرهنگی اعتقاد و باور داشته باشیم قطعا همراهی شهروندان، مشارکت سازمان های مربوطه، حمایت سمن های و ان جی اوهای مختلف و سرمایه گذاری سرمایه گزاران را خواهیم داشت و اگر اعتقاد و باور نباشد این موضوع به فراموشی سپرده می شود و حتی کنار خواهد رفت.

وی هدف این حرکت را بستر سازی و آماده سازی یک زندگی بهتر و با کیفیت عالی برای شهروندان عنوان کرد و گفت: این نگاه یک نگاه فرهنگی و تاریخی است و هم اینکه یک نوع آزمون و امتحان پس دادن است و نگاه ها به شهر نباید چالشی باشد بلکه باید یک نگاه توسعه ای و رو به جلو باشد و باید فعالیت ها برای شهروندان باشد.

شهردار سمنان در پایان افزود: باید به شهر سمنان بالید زیرا تراز شهر سمنان تا جایی پیش رفته است که دارای حرف است و اتفاقات خوبی در راه شهر سمنان است.

خبرنگار : علیرضا ناظریه

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۰۶۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان