//
کدخبر: ۳۰۶۷۶۰ //
تشریح برنامه های ارتش در پادگان ابوذر؛

ارتش یکی از مردمی ترین نهاد های کشور است که در قلب آحاد ملت جای دارد/ ارتش از ابتدا مکتبی و انقلابی بوده است

نشست خبری فرمانده تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ابوذر با اصحاب رسانه و تشریح برنامه های دهه ارتش در پادگان ابوذر برگزار شد.

ارتش یکی از مردمی ترین نهاد های کشور است که در قلب آحاد ملت جای دارد/ ارتش از ابتدا مکتبی و انقلابی بوده است
به گزارش فرتاک نیوز،

امیر سرتیپ دوم جلیل شاطری  فرمانده تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ابوذر در ابتدای این جلسه ضمن ضمن تبریک ۲۹ فروردین سالروز حماسه آفرینی نیروی زمینی ارتش اظهارداشت : ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی مسلح قدرتمند با تجهیزات و امکانات بومی است که امروز در کنار سایر قوای مسلح کشور در اوج اقتدار و عزت قرار داشته و از حدود و ثغور کشور دفاع خواهد کرد .

وی افزود : ارتش امروز یکی از مردمی ترین نهاد های کشور است و در تمام حوادث و بلایای طبیعی مختلف بعنوان اولین و موثرترین نیرو در کنار مردم حضور یافته و همچنان که مردم را در قلب خود جای داده در قلوب تک تک آحاد ملت شریف ایران اسلامی جای دارد .

ایشان بابیان اینکه اتحاد نیروهای مسلح لرزه بر اندام دشمنان نظام و انقلاب انداخته اذعان داشت : در دوران دفاع مقدس اتحاد و همدلی نیروهای مسلح که حاصل تلاش ویادگار ماندگار شهید صیاد شیرازی است باعث موفقیت جبهه رزمندگان اسلام شد و امروز نیز نیروهای مسلح کشور تحت زعامت رهبر انقلاب متحدتر و مقتدر تر از گذشته در میدان دفاع از کشورحضور داشته و گوش به فرمان ولی فقیه خود و فرمانده کل قوا آماده مقابله و خنثی سازی هرگونه تهدید می‌باشد.

فرمانده تیپ ۷۱ ارتش تصریح کرد : امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران برخلاف ارتش شاهنشاهی که در ابعاد مختلف وابسته به آمریکا بود تمام تجهیزات ، سلاح و مهمات خود را بومی سازی کرده و براساس برنامه های خود امروز با توان نظامی ، لجستیکی , رزمی و تحرک پذیری بالای خود آماده دفاع از مرزهای آبی ، خاکی و دریایی کشور است و هیچ دشمنی توان تعرض به ایران اسلامی را ندارد.

امیر شاطری در ادامه به برنامه های گرامیداشت دهه ارتش اشاره کرد و گفت : برنامه هایی که باید بصورت تجمعی برگزار می شد به دلیل وضعیت قرمز کرونایی شهرستان و برای حفظ سلامت مردم برگزار نخواهد شد و بیشتر برنامه های امسال در بستر فضای مجازی انجام می گیرد.

وی صعود تیم کوهنوردی تیپ ۷۱ ارتش به قله کانی صیفی در استان ایلام در روز شهادت شهید صیاد شیرازی را آغاز برنامه های دهه ارتش  اعلام کرد‌ و با تأکید بر لزوم زنده نگهداشتن یاد شهدا اذعان داشت :  سرکشی و دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان ، غبارروبی مزار شهدای گمنام پادگان ابوذر و حضور کارکنان در یادمان شهدای بازی دراز از برنامه های ارتش در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در دهه ارتش می‌باشد.

فرمانده تیپ ۷۱ ارتش در ادامه گفت : رژه موتوری و خودرویی در سطح شهرستان،  دیدار با ائمه جمعه و جماعات شهرستان ، دیدار با خانواده های موفق ارتش ، راه اندازی پویش فرهنگی ختم صلوات و پویش من صیادم ، راه اندازی پایگاه سلامت در شهر و روستاهای تابعه و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های تیپ ۷۱ در دهه ارتش می باشد.

photo_2021-04-17_13-08-34

در ادامه این جلسه حجت الاسلام جمال کرمی زرندی رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۷۱ ضمن گرامیداشت روز ارتش اظهارداشت : ارتش در دوران قبل از انقلاب با امام راحل ارتباط داشته و عمده نیروهای بدنه ارتش انقلابی بودند و لذا امام بزرگوار ما در جواب سوالی که که از ایشان در مورد ارتش و حکومت نظامی میشود با اطمینان خاطرمی فرمایند که کار ما با ارتش سخت نخواهد بود .

وی افزود : ارتش از ابتدا مکتبی و انقلابی بوده است و فرماندهان رده بالای ارتش که جنایتکار بوده اند عمدتا مجازات شده و یا از کشور فرار کرده اند .

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۷۱ پادگان ابوذر تصریح کرد : امروز در ارتش بیش از ۱۵ هزار حافظ قرآن وجود دارد و در برنامه امسال سازمان عقیدتی سیاسی ارتش این عدد به ۲۸ هزار نفر خواهد رسید.

ایشان با اشاره به برنامه های عقیدتی سیاسی در دهه ارتش اذعان داشت : محفل انس با قرآن ، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان و مسابقات فرهنگی در این ایام برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۷۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان