//
کدخبر: ۳۰۶۳۸۰ //

مشکل آب شرب شهرهای پاوه و جوانرود به زودی رفع می‌شود

معاون مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به مشکل آب شرب شهرهای پاوه و جوانرود، گفت: عملیات اجرایی تامین آب و آبرسانی به این ۲ شهر از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان انجام شده و به زودی مشکل آب شرب این شهرها برطرف می‌شود

مشکل آب شرب شهرهای پاوه و جوانرود به زودی رفع می‌شود

 «امیر ظهرابی» افزود: به زودی با تامین آب شهر پاوه از سراب «هانی کوان» بخش عمده مشکلات مردم این شهر مرتفع خواهد شد.

وی یادآور شد: پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان به منظور تامین کسری آب شرب شهر جوانرود نیز در دست اجراست که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش فرتاک نیوز، معاون مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه سخنانش خواستار تسریع در اجرای پروژه های نیمه کاره آبرسانی در روستاها شد و گفت: پیش‌بینی شرکت آب و فاضلاب بیانگر این است که در حداقل ۳۵۰ روستا نیاز به آبرسانی سیار داریم.

وی ضمن تقدیر از تلاش مدیریت مجموعه آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان خواستار همکاری بیش از گذشته دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران در زمینه آبرسانی سیار روستایی شد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش بارندگی و سطح پایین منابع آبی در استان گفت: مدیریت منابع آب تنها راه عبور از بحران آب و دوری از مشکلات جدی در این زمینه است.

معاون مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در خصوص وضعیت بارش در سطح استان و احتمال وقوع خشکسالی با اشاره به کاهش نزولات جوی افزود: میانگین بارش‌ها در سطح استان نسبت به بازه بلند مدت ۲۷ درصد کاهش داشته است.

ظهرابی با اشاره به اینکه با مدیریت مصرف دچار مشکل جدی در تامین آب شرب نخواهیم شد، گفت: هدف ما افزایش تاب‌آوری سیستم های آبرسانی است به گونه‌ای که اگر خشکسالی باشد مردم با مشکل کمتری با توجه به وضعیت بیماری کرونا مواجه شوند.

وی این تدابیر را شامل اصلاح و توسعه شبکه های آب و فاضلاب، احداث مخازن آب شرب و سایر اقدامات پیشگیرانه دانست.

او تاکید کرد: در سایر مناطق استان به ویژه در مناطق شرقی در صورت اصلاح نشدن نوع کشت محصولات کشاورزی مشکلات جدی در کاهش  سطح آب های زیر زمینی خواهیم داشت.

منبع: ایرنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۳۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان