//
کدخبر: ۳۰۵۳۹۰ //

توزیع روزانه ۱۵۰ تُن مرغ در کرمانشاه برای ماه رمضان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه: با توجه به جوجه ریزی‌هایی که در نیمه اول فروردین ماه انجام شده، پیش بینی می‌شود در ماه رمضان روزانه ۱۵۰ تن مرغ در استان توزیع شود.

توزیع روزانه ۱۵۰ تُن مرغ در کرمانشاه برای ماه رمضان

 اسماعیل پرویزی فر با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۱۶ فروردین یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده، گفت: با این میزان جوجه ریزی مشکلی برای تامین مرغ در ماه رمضان نخواهیم داشت.

وی افزود: مرغداران معتقدند که با قیمت‌های تمام شده فروش مرغ با قیمت هر کیلو ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد به همین دلیل برای افزایش تولیدات واحد‌های مرغداری و از بین رفتن کمبود‌ها اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با اشاره به فعالیت ۶۰۰ واحد مرغداری در استان کرمانشاه گفت: هر واحد مرغداری حدود ۴ دوره جوجه ریزی در سال دارد که در هر دوره ۷۰ تا ۸۰ مرغداری جوجه ریزی می‌کنند.

پرویزی فر اظهار داشت: هم چنین برای حمایت از مرغداران به ازای هر مرغ در دوره ۴۵ روزه ۴ کیلو و ۹۰۰ گرم ذرت و سویا توزیع می‌شود که برنامه داریم نهاده‌های دامی برای ۵ روز بیشتر تامین شود تا مرغداران بتوانند ۵۰ روز مرغ را نگهداری کنند.

وی یادآور شد: نیاز روزانه مرغ در استان کرمانشاه ۱۲۰ تن در روز است، اما روز‌های پایانی سال گذشته تا ۲۵۰ تن مرغ روزانه در بازار توزیع شد.

پرویزی فر به صف‌های طولانی خرید مرغ در استان هم اشاره کرد و گفت: افزایش تردد‌ها و فعالیت تالار‌ها در تعطیلات نوروز تقاضا برای خرید مرغ را افزایش داد، البته عده‌ای از دلال‌ها نیز از فرصت پیش آمده سو استفاده کردند و موجب افزایش کاذب میزان مصرف شدند که همین امر موجب التهاب بازار شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است، افزود: عرضه مرغ بیشتر از این قیمت تخلف است و مردم می‌توانند این تخلفات را با سامانه ۱۲۴ سازمان صمت در میان بگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۳۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان