//
کدخبر: ۳۰۵۳۶۱ //
معاونت فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه:

برگزاری مراسم گرامیداشت امیر فرج الله براتپور در کرمانشاه/ پرده برداری از یادمان ۱۷ شهید خلبان کرمانشاهی در پارک صدرا

در راستای سلسله برنامه های "مفاخر شهر" مراسم گرامیداشت امیر سرتیپ خلبان فرج الله براتپور و ۱۷ شهید خلبان در کرمانشاه برگزار می شود.

برگزاری مراسم گرامیداشت امیر فرج الله براتپور در کرمانشاه/ پرده برداری از یادمان ۱۷ شهید خلبان کرمانشاهی در پارک صدرا

مهدی عبدالمالکی معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در نشست خبری که امروز (هفدهم فروردین ماه ۱۴۰۰) برگزار شد اظهار داشت: برنامه هایی در زمینه تجلیل از مفاخر شهر در دستور کار این معاونت قرار گرفته است و در این راستا تاکنون برای هفت تن از بزرگان و افتخار آفرینان کرمانشاه همچون دکتر میر جلال الدین کزازی، دکتر محمد علی سلطانی، شهریاران پزشکی( دکتر معصومی،دکتر آل آقا و دکتر فخری) میرزا رضای کلهر، میرزا احمد الهامی، یار محمد خان کرمانشاهی و آیت الله سید مرتضی نجومی مراسم تجلیلی برگزار شده است و در این زمینه پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه هم هشتمین برنامه با تجلیل از امیر سرتیپ خلبان فرج الله براتپور و افتتاح یادواره ۱۷ شهید خلبان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز، عبدالمالکی افزود: امیر سرتیپ خلبان فرج الله براتپور طراح و فرمانده عملیات اچ 3 در حمله به پایگاه الولید رژیم بعث عراق بود که ۴۸ فروند هواپیمای جنگی در این پایگاه را منهدم کرد و هم اکنون نیز از بی نظیرترین عملیات های انجام گرفته در جهان به شمار می آید.

وی در ادامه تصریح کرد: این مراسم با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و با حضور ۲۰۰ نفر از مسئولین، فرماندهان ومهمانان کشوری برگزار خواهد شد و بیمارستان ۵۲۰ ارتش نیز تدابیر لازم در زمینه تب سنجی و استفاده از وسایل بهداشتی همچون ماسک ، الکل و رعایت هر چه بهتر پروتکل های بهداشتی را بکار خواهد گرفت.

معاونت فرهنگی اجتماعی، شهرداری کرمانشاه حال و هوای ورود به این مراسم را جنگی و با تونلی از عکس های شهدای دفاع مقدس، نور افشانی و صدای موزیک ملایم مداحی، عنوان کرد و گفت: کرمانشاه با اهدا ۱۷ شهید به انقلاب بیشترین آمار شهدای خلبان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس و پس از آن را در کشور دارد که در این زمینه یادمانی در پارک صدرا برای این سرافرازان در نظر گرفته شده و ماکتی از هواپیمای اف 4 و سردیس ۱۷ خلبان شهید کرمانشاه نیز دراین پارک نصب شده است.

photo_2021-04-06_15-19-25

وی تعداد یادمان شهدای گمنام کرمانشاه از سال ۱۳۹۰ تاکنون را ۳۴ یادمان و تعداد یادمان های دفاع مقدس را ۹ یادمان عنوان کرد و افزود: با پرده برداری از یادمان ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی این تعداد به ۱۰ یادمان خواهد رسید و در مجموع ۴۶ یادمان شهدای گمنام،دفاع مقدس و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کرمانشاه خواهیم داشت.

عبدالمالکی در ادامه اهدا نشان ویژه شهروندی توسط مدیران استان همچنین اهدا نامه بنیاد علمی نخبگان به عنوان بهترین درجه علمی کشور به امیر فرج الله برات پور را اتفاق و رویداد مهم برگزاری این مراسم عنوان کرد.

شایان ذکر است پرده برداری از یادمان ۱۷ شهید خلبان کرمانشاه پنجشنبه ساعت ۱۲ ظهر در پارک صدرا روبروی تالار انتظار برگزار می شود و محدودیتی برای عموم نخواهد داشت.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان