//
کدخبر: ۳۰۵۰۱۵ //

‍ رشد ۱۵ درصدی کشفیات و کاهش ۳ درصدی سرقت در کرمانشاه/دستگیری ۶۶۲ سارق در ایام نوروز

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح نوروزی پلیس، گفت: با اجرای این طرح خوشبختانه شاهد کاهش 3 درصدی انواع سرقت های مهم و جزیی و در مقابل رشد 15 درصدی کشفیات در این حوزه نسبت به نوروز 1399 بودیم.

‍ رشد 15 درصدی کشفیات و کاهش 3 درصدی سرقت در کرمانشاه/دستگیری 662 سارق در ایام نوروز

سردار "علی اکبر جاویدان" در آخرین جلسه قرارگاه نوروزی انتظامی استان اظهار داشت: از 28 اسفند که طرح نوروزی پلیس آغاز شده تا پایان روز 13 فروردین در مجموع یک هزار و 370 فقره سرقت کشف شده است.

وی بیشترین کشفیات سرقت را متعلق به شهرستان کرمانشاه با یک هزار و 15 مورد عنوان کرد و گفت: اسلام آبادغرب با 98 مورد و صحنه با 67 مورد کشفیات در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.

سردار جاویدان همچنین بیشترین کاهش وقوع سرقت را نیز متعلق به سرپل ذهاب با 46 درصد، قصرشیرین با 41 درصد و کنگاور با 40 درصد دانست.

رئیس پلیس کرمانشاه ادامه داد: با افزایش گشت های هدفمند در ایام نوروز شاهد کاهش سرقت در بیشتر حوزه ها بودیم از جمله اینکه در این مدت سرقت مغازه 35 درصد، احشام 15 درصد، اماکن خصوصی 9 درصد و خودرو و موتورسیکلت نیز به ترتیب 8 و 6 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با اشاره به کاهش 5 درصدی سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، یادآوری کرد: با این حال شاهد رشد سرقت منزل و قاپ زنی بودیم که باید با کمک خود مردم زمینه ای فراهم کنیم تا در این خصوص هم شاهد روند کاهشی باشیم.

به گزارش فرتاک نیوز، سردار جاویدان در عین حال از دستگیری 662 سارق در ایام نوروز 1400 خبر داد و گفت: این تعداد دستگیری نسبت به نوروز سال گذشته که 505 نفر دستگیری داشته ایم 31 درصد رشد نشان می دهد.

خدمت به مردم هدف اصلی پلیس است

این مقام عالیرتبه انتظامی در بخش دیگری از سخنانش خدمت به مردم و ایجاد فضایی امن و بدور از دلهره را هدف اصلی پلیس عنوان کرد و گفت: ایجاد امنیت پایدار در جامعه و مبارزه قاطعانه با مجرمان جزو دیگر هدف هایی است که توسط همکاران ما دنبال می شود.

وی تلاش برای جلب رضایت مردم، خوش رفتاری و برخورد شایسته با آنها را از دیگر برنامه های در دستور کار پلیس در سال جدید دانست و گفت: انجام درست وظایف و امیدبخشی به مرد، پلیس را به طراز انقلاب اسلامی و آنچه که مد نظر رهبر معظم انقلاب قرار دارد، نزدیک می کند.  

سردار جاویدان تصریح کرد: داشتن نگاه اعتقادی به کار و تلاش در راه رضای خداوند و برای مردم می تواند چهره پلیس را محبوب تر از قبل کند و ان شالله همه ما تلاش خواهیم کرد شرایط متفاوتی را نسبت به سال های قبل رقم بزنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از تلاش های مجموعه مدیران و کارکنان انتظامی استان در ایام نوروز که باعث کاهش معضلات اجتماعی نظیر سرقت شد نیز قدردانی کرد و گفت: برخی از آنها حتی زمان استراحت قانونی خود هم در محل کار حضور داشتند که جای تقدیر ویژه دارد.

وی در پایان بر تسریع در جمع آوری معتادان متجاهر سطح شهرهای استان از جمله کرمانشاه تاکید کرد و گفت: وجود آنها چهره شهرهای ما را زشت می کند و لازم است سایر دستگاه نیز برای جمع آوری آنها به کمک پلیس آمده و شرایط نگهداری این افراد را فراهم کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۰۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان