//
کدخبر: ۳۰۴۶۸۵ //

بازدید سرزده مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشتارگاه های صنعتی طیور

در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دکتر حسین حیدری مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه به طور سرزده از ۳واحد، کشتارگاه صنعتی طیور بازدید کرد.

بازدید سرزده مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشتارگاه های صنعتی طیور

  در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دکتر حیدری مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه شب گذشته و بامداد امروز ۱۱ فروردین ماه سال جاری با حضور سرزده در ۳ واحد کشتارگاه صنعتی طیور ضمن بازدید از روند ذبح بهداشتی طیور ،  قبل ، حین و پس از ذبح و هم چنین نحوه بسته بندی و نگهداری بر رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی تاکید کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، در این بازدید وی با اشاره به اهمیت و نقش کشتارگاه های صنعتی طیور در بهداشت عمومی جامعه اظهار داشت : تامین بهداشت و سلامت مواد پروتئینی مصرفی مردم از اولویت‌های جدی دامپزشکی استان است و بازرسان دامپزشکی به همراه مسئولان فنی بهداشتی و روحانیون ناظر شرعی بر روند استحصال مرغ بهداشتی ، سالم و حلال نظارت بهداشتی و شرعی دارند.

در پایان دکتر حیدری از شهروندان درخواست کرد : گوشت و مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و دارای پروانه بهداشتی تهیه نموده و در هنگام خرید گوشت مرغ نیز تاریخ تولید، انقضاء و دمای نگهداری فرآورده را مورد توجه قرار دهند. همچنین در مورد گوشت قرمز نیز حتماً به لیبل، مهر نظارتی دامپزشکی و تاریخ انقضای آن توجه کنند.

یادآور می گردد در حال حاضر استان کرمانشاه دارای تعداد 7 کشتارگاه فعال طیور است که با رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی در حال فعالیت می باشند و از تاریخ 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون در راستای طرح تشدید نظارت های بهداشتی علاوه بر حضور مسئولین فنی مستقر در کشتارگاه ها ، توسط مدیرکل، معاونین ، روسای ستادی و شهرستان ها و کارشناسان فنی بر پروسه ذبح بهداشتی نظارت مستمر داشته و این برنامه همچنان ادامه دارد.

شهروندان می‌توانند هرگونه پیشنهاد ، انتقاد و یا گزارش تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۶۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان