//
کدخبر: ۳۰۳۲۶۷ //
معاون استاندار:

در استان کرمانشاه هیچ تشویقی برای جذب گردشگر و مسافر در نوروز ۱۴۰۰ نداریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: سیاست ها و دستورالعمل های لازم توسط ستاد ملی کرونا برای تمامی استان ها صادر شده است و ما بر اساس این سیاست ها در استان کرمانشاه هیچ تشویقی برای جذب گردشگر نداریم و از سوی دیگر نمی توانیم از تردد مردم ممانعت کنیم.

در استان کرمانشاه هیچ تشویقی برای جذب گردشگر و مسافر در نوروز 1400 نداریم

"مهرداد سالاری" در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز 1400 که با دستور کار برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی در سالن تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، دستورالعمل های اجرایی برای سفرهای نوروزی سال 1400 ابلاغ و وظایف تمامی دستگاه های اجرایی برای اجرای برنامه ها مشخص گردیده است.

به گزارش فرتاک نیوز،وی بیان داشت: سیاست ها و دستورالعمل های لازم توسط ستاد ملی کرونا برای تمامی استان ها صادر شده است و ما بر اساس این سیاست ها در استان کرمانشاه هیچ تشویقی برای جذب گردشگر نداریم و از سوی دیگر نمی توانیم از تردد مردم ممانعت کنیم.

وی بیان داشت: در دستورالعمل های لازم به شهرداری ها و مدیران دولتی ابلاغ کرده ایم که پارک ها و مهمانسراهای دولتی در هیچ شرایطی نباید پذیرای مسافرین نوروزی باشند اما چنانچه مسافری بخواهد در هتل ها و مراکز اقامتی مشخص شده، مستقر شوند با تاکید بر رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی هیچ مانعی ندارد که از سویی هم می تواند با توجه به شرایط سال سخت اقتصادی و وجود کرونا و حجم کم مسافرت ها به نوعی کمک به هتل داران و رستوران ها نیز باشد.

مقام عالی استان در حوزه عمرانی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیش از یکسال است که از وجود کرونا می گذرد و مردم با این بیماری زندگی خود را دنبال کرده اند همگی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی آگاهی کامل دارند اما اگر فرد و مسافری بخواهد که نسبت به این شیوه نامه ها بی اعتنا باشد کمیته های نظارت وظیفه دارند که با جدیت برخورد کنند.

سالاری ادامه داد: همچنین از شهرداران خواسته ایم که به هیچ عنوان مکان ها و میدان هایی را مانند سال های گذشته به منظور جلوگیری از تجمع مردم تزئین نکنند اما اقدام برای زیباسازی، پاکسازی شهرها و ایجاد تغییرات و توسعه مبلمان شهری به منظور تاثیرگذاری در روحیه مردم هیچ مانعی ندارد.

معاون هماهنگی امور استانداری کرمانشاه گفت: تمام شرایط و نکات لازم برای چگونگی اجرا در ستاد اجرایی سفر استان با دقت تمام مورد بررسی قرار گرفته است و خوشبختانه جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

سالاری تصریح کرد: در جلسه ستاد استانی کرونا که فردا برگزار می شود همه مسائل یکبار دیگر به دقت بررسی خواهد شد و این شرایط برای رنگ های آبی و زرد استان حاکم است و اگر خدای نکرده استان به رنگ نارنجی و یا قرمز تغییر پیدا کند حتماً شرایط متفاوت خواهد شد و این تغییر در ورود و خروج ناوگان حمل و نقل هم بروز خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد: ما در استان هیچ گونه خدمات و پذیرایی در مهمانسراهای دولتی نخواهیم داشت و این موضوع به مدیران دستگاه های اجرایی نیز ابلاغ شده است.

سالاری با بیان اینکه مدیریت بر مراکز گردشگری و پذیرای مسافرین با میراث فرهنگی است،افزود: بازدید از مراکز گردشگری و میراث فرهنگی باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شود.

وی در پایان گفت: حتماً با برگزاری هر گونه جشنواره مخالف هستیم اما چنانچه بازارچه ها و مراکز صنایع دستی شیوه های نامه های بهداشتی را رعایت کنند منعی برای بازگشایی ندارند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان