//
کدخبر: ۳۰۲۶۴۰ //

بانک‌ها در سال ۱۴۰۰، تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیاردی برای مسکن ارائه می‌دهند

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۰ بانک‌ها مکلف شدند ۳۶۰ هزار میلیارد برای امر مسکن تسهیلات ارائه دهند.

بانک‌ها در سال ۱۴۰۰، تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیاردی برای مسکن ارائه می‌دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی نیکزاد پنج‌شنبه ۲۱ اسفندماه در دیدار با نماینده‌ولی فقیه در استان همدان، اظهار کرد: علتی که به نظرم حضرت آقا عنوان مجلس انقلابی را به مجلس شانزدهم دادند این است که در این مجلس، سه گروه دور هم جمع شدند.

وی اضافه کرد: گروهی از این افراد، جوانان گام دوم انقلاب و افرادی صاحب فکر و اندیشه هستند، گروهی دیگر افرادی هستند که کارهای اجرایی سنگین مانند وزارت و مدیریت اجرایی انجام دادند و گروهی دیگر افرادی هستند که کارهای بزرگی انجام دادند و چند دوره نماینده مجلس بودند. 

وی با بیان اینکه این عنوان، برای بنده سنگین است چراکه ما نخستین مجلسی بودیم که این لقب را دریافت کردیم، خاطرنشان کرد: ما در هیئت رئیسه خادم مردم هستیم و همواره دغدغه ما این بود که چگونه نوکری مردم را انجام دهیم.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسائل فرهنگی، مطرح کرد: تا زمانی که فرهنگ درست نشوند بعید است شهید سلیمانی‌ها را داشته باشیم و تمام تلاش ما این است که در تمام عرصه‌ها فعال باشیم.

نیکزاد خاطرنشان کرد: هر کمیسیونی در مجلس، کارهای خود را اولویت‌بندی کرده و در راستای آن تلاش می‌کند.

وی در رابطه با اقدامات ارزی مجلس، توضیح داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مردم ارزانی نیاورده و در جای خود هزینه نشده بود، حتی در مواردی مشاهدی شد که تورم کالاهای اساسی بیش از کالاهای غیراساسی بود که با ارز آزاد معامله می‌شد.

نیکزاد با بیان اینکه بانک‌ها مکلف شدند ۳۶۰ هزار میلیارد برای امر مسکن تسهیلات ارائه دهند، گفت: ۲۰ هزار میلیارد در جهت محدومیت‌زدایی و ۱۸ هزار میلیارد در جهت ارائه‌ تسهیلات برای فرزند سوم درنظر گرفته شده‌است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در این دیدار گفت: مشکلات اقتصادی و فرهنگی باید همزمان با هم مورد بررسی قرار بگیرند چراکه تا مشکلات فرهنگی حل نشود بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی اظهار کرد: در اسلام هر حرکت اجتماعی و سیاسی باید در جهت تحقق عبودیت، اجتناب از طاغوت و برقراری قسط باشد.

وی تصریح کرد: اگر مردم می‌خواهند این مسائل تحقق پیدا کند و قسط در جامعه رخ بدهد باید به مسئولانی رأی بدهند که نگرش فرهنگی و سیاسی آن‌ها در راستای این دو مسئله باشد.

وی با بیان اینکخ هر وقت ملتی اهل ترس بوده، کلاه سرش رفته و کاری از پیش نبرده است، خاطرنشان کرد: طرح اقدام راهبردی مبتنی بر مبانی ما است و در سیاست ورزی و قانونگذاری باید مبانی اصیل اسلامی را حفظ کنیم چراکه هرجا انقلابی اقدام کردیم موفقیت خوبی حاصل شده و هر زمان فاصله گرفتیم دچار مشکل شدیم.

امام جمعه همدان در ادامه مطرح کرد: بسیار لازم و ضروری است که مسئولان در بین مردم باشد چراکه دسترسی آسان به مسئولان نماد انقلابی بودن است. انقلابی بودن ملاک دارد و باید حرکات و قانونگذاری‌ها مبتنی بر نهجه‌البلاغه و قرآن باشد چراکه انقلابی بودن از درون نهج‌البلاغه است.

وی در رابطه با وضعیت معیشت مردم، بیان کرد: احساس ما این است که فقر در جامعه تشدید پیدا کرده است بنابراین نیازمند این هستیم که در این زمینه تلاش‌هایی صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نگاه فرهنگی مسئله مهمی است، اظهار کرد: گاهی اوقات نگرش فرهنگی ما ضعیف بوده و تحریم‌ها باعث شده است، تمرکز بر مسئله اقتصادی بیشتر باشد.

شعبانی موثقی در پایان یادآور شد: فرهنگ، حقیقت مغفول در عرصه مدیریتی ما است و تا فرهنگ درست نشود بسیاری از مشکلات حل نمی‌شود و فرهنگ و اقتصاد باید با هم باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۶۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان