//
کدخبر: ۳۰۲۵۰۲ //

رییس مجلس: برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور مردم محور است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ و برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور ۲ گام مهم مجلس شورای اسلامی با محوریت مردم تنظیم شده است.

رییس مجلس: برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور مردم محور است

 محمدباقر قالیباف عصر چهارشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی مجلس و شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: تنظیم برنامه‌ها با محوریت مردم می تواند به حل مشکلات جامعه کمک کند و در طول تاریخی هرگاه مردم در صحنه حضور داشتند،موفقیت حاصل شده و هر جایی که مردم غایب بودند نتیجه آن شکست و زیان بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات اقتصاد کشور ما این است که ۸۰ درصد اقتصاد در اختیار دولت قرار دارد و اگر در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی به این سمت حرکت کنیم که مردم در اولویت باشند، بدون شک نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت مجلس شورای اسلامی نظارت است  تا بتوانیم با این نظارت‌ها و با کمک مردم ریشه مشکلات را پیدا کنیم و اعتبارات را به موقع و در جای مناسب هزینه کنیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون بروکراسی اداری به مانند زنجیر دست و پای مردم را بسته است تلاش فراوانی اعتبارات را اختصاص می دهیم اما بد اجرا می کنیم و این مشکل بدون واگذاری امور به مردم اصلاح نخواهد شد.

قالیباف گفت: ناکارآمدی ها و نظام متمرکز غیر قابل قبول مدیریتی باید اصلاح شود و در مجلس شورای اسلامی باورمان این است که در حوزه نظارتی به دنبال مچ گیری و چوب لای چرخ کردن نیستیم و نمی خواهیم که شجاعت را از یک مدیر لایق بگیریم و دیوان محاسبات مزاحمتی ایجاد کند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران اجرایی کشور ما را در مجلس همراه خودشان ببینند و ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی پشتیبان مدیران امین و کارآمد هستیم.

قالیباف افزود: بحث نابسامانی در حوزه تجارت، زنجیره تولید در حوزه کشاورزی و صنعت از مشکلاتی بود که در این سفر به همراه وضعیت نامناسب اقتصادی و درآمد سرانه پایین مردمی مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بالایی در کردستان وجود دارد که با بالفعل کردن آن ها می توان درآمد سرانه مردم این استان را ارتقا داد و کردستان در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت های بزرگی است که در صورت تکمیل زنجیره تولید در این استان شاهد تبدیل شدن کردستان به قطب بزرگ کشاورزی ایران باشیم.

 وی ابراز امیدواری کرد ایجاد زنجیره تولید را در حوزه کشاورزی باید در کشور ایجاد شود و از دانش هسته ای در این حوزه بهره ببریم.

 

به گزارش فرتاک نیوز، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص قطره چکانی اعتبارات به پروژه ها باید کنار گذاشته شود و جلو بد هزینه کردن‌ها گرفته شود تا بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام کشور را به پایان برسانیم.

قالیباف افزود: بحث روستاها بسیار مهم است و ما در سال یک هزار و ۴۰۰ و برای نظیم برنامه پنج ساله هفتم توسعه را پیش خواهیم برد که بتوانیم به سمت بودجه ای عملیاتی و نتیجه محور حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: تنش آبی، بحث جاده و ارتباطات تلفنی از مشکلات جدی روستاهای ماست و در بودجه ۱۴۰۰ همه تلاش خود را به کار خواهیم برد که اعتبارت برای آن ها تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ روستا در کشور تنش آبی دارند در حالی که بسیاری از روستاها در محاصره سدها هستند اما روستاییان برای آب شرب با مشکل مواجه بوده و همه این مشکلات از اشکالات قانون گذاری و اجرایی ما مسئولان نشأت می گیرد.

قالیباف گفت: در حوزه اشتغال زایی و حاشیه نشینی باید کار دقیق علمی صورت گیرد چرا که در کشور ۲ هزار و ۲۰۰ نقطه داریم که حاشیه نشین و نیازمند اجرای طرح های محرومیت زدایی هستند.

وی افزود: برای بحث محرومیت زدایی و ساماندهی مناطق حاشیه ای شهرهای کردستان نیز ۱۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در این سفرهای استانی مسائل، طرح‌ها و مشکلات هر استان مدنظر قرار می گیرد و این امر را در پرتال رسمی مجلس در اختیار تمام مردم ایران قرار می دهیم تا درخواست برای تسریع حل مشکلات به مطالبه مردمی تبدیل شود.

سفر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به استان کردستان با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه استان کردستان، بررسی مشکلات این مناطق و پیگیری مطالبات مردم انجام می شود.

در این بازدید میدانی نمایندگان مجمع استان کردستان و مسوولان اجرایی استان، رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

در این سفر ۲ روزه رییس مجلس شورای اسلامی به برخی از شهرهای کردستان همچون سقز، مریوان، بیجار، قروه و سنندج می‌رود و ضمن بازدید از این شهرستان‌ها در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های این استان قرار ‌گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۵۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان