//
کدخبر: ۳۰۲۰۸۳ //

استاندار تهران: اخذ مدارک هویتی از شهروندان برای ارائه خدمات حذف شد

استاندار تهران گفت: ملاک ارائه خدمات از سوی نهادها به شهروندان صرفاً ارائه کدملی است و نیازی به دریافت کپی شناسنامه و سایر مدارک هویتی برای ارائه خدمت از شهروندان نیست.

استاندار تهران: اخذ مدارک هویتی از شهروندان برای ارائه خدمات حذف شد

 انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران بعدازظهر امروز در کارگروه دولت الکترونیک در محل استانداری اظهار کرد: خوشبختانه استان تهران در شاخص‌های توسعه یافتگی فناوری اطلاعات همچنین توسعه دولت الکترونیک‌ در سال ۹۹در کشور رتبه اول را کسب کرد. 

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ در استان تهران بالغ بر ۷۵۰میلیارد تومان در حوزه آی‌تی‌سی سرمایه گذاری شده است، گفت: امروزه توسعه دولت الکترونیک به دلایل متعدد از جمله شفافیت، صرفه جویی در وقت، کاهش هزینه و کاهش نیروی انسانی یک ضرورت است که در کشورهای توسعه یافته مانند دانمارک، سوئیس و سایر موارد این امکان را برای مردم به طور کامل پیش آورده‌اند.

استاندار تهران با توجه به بیماری کرونا ضرورت و اهمیت دولت الکترونیک را بیش از پیش دانست و ادامه داد: در خدمات الکترونیک باید حتماً رضایت و نظر مردم درنظر گرفته شود.

به گزارش فرتاک نیوز، بندپی به بخشنامه روز گذشته وزارت کشور اشاره کرد و افزود: ملاک ارائه خدمات از سوی نهادها به شهروندان صرفاً ارائه کدملی است و نیازی به دریافت کپی شناسنامه و سایر مدارک هویتی برای ارائه خدمت از شهروندان نیست. 

وی عنوان کرد: البته برخی ادارات مانند جهاد کشاورزی حدود ۴۶۲ خدمات دارد که تعداد بالایی است لذا باید در راستای الکترونیکی کردن آن‌ها تلاش بیشتری داشته باشند.

استاندار تهران اضافه کرد: در حال حاضر بالای ۹۵درصد روستاهای بیش از ۲۰خانوار در استان تهران از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.

بندپی در پایان به اولین درگاه خدماتی الکترونیکی در کشور که هنوز افتتاح  نشده و نسخه آزمایشی آن رونمایی شده است اشاره کرد و گفت: تمام خدمات الکترونیکی استان به طور یکجا در این درگاه tehran.iran.ir وجود دارد و مردم لازم نیست آدرس سایت‌های مختلف را برای پیش بردن کارهای خود به خاطر بسپارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۰۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان