//
کدخبر: ۳۰۱۵۹۵ //
رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهراداری کرمانشاه:

غرس ۱۰ هزار اصله نهال مثمر در کرمانشاه/ امسال نهال کاری به صورت هدفمند انجام خواهد شد

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهراداری کرمانشاه از غرس ۱۰ هزار اصله درخت مثمر در کرمانشاه خبر داد.

 غرس ۱۰ هزار اصله نهال مثمر در کرمانشاه/ امسال نهال کاری به صورت هدفمند انجام خواهد شد

فرامرز رحمتی زاده رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهرداری کرمانشاه امروز ۱۳ اسفند ماه ۹۹ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت روز درختکاری کاشت نهال امسال به صورت هدفمند انجام خواهد گرفت و متقاضیان دریافت نهال مثمر می توانند (دهم لغایت بیست و دوم اسفند ماه) از طریق تماس با سامانه تلفنی ۰۸۳۳۴۲۹۷۰۲۸ درخواست خود را ثبت نمایند که در این زمینه کارشناسان ما با محل سکونت این افراد مراجعه و نحوه صحیح غرس نهال در فصل درختکاری را به آنها آموزش می دهند و با اهدا نهال مثمر آنها را در کاشتن نهال یاری خواهند داد.

به گزارش فرتاک نیوز، رحمتی زاده در ادامه گفت: اگر خانواده دانش آموزی در منازل مسکونی درخواست نهال مثمر داده باشد از آن دانش آموز برای کاشت نهال کمک گرفته می شود و در پایان کارت همیار سبز نیز به او اهدا می گردد تا زمینه ای برای مراقبت بیشتر از نهال فراهم شود همچنین در ادامه بحث کشت در اردیبهشت ماه کارشناسان این سازمان برای بررسی کشت نهال انجام شده پیگری های لازم را انجام خواهند داد.

ایشان تعداد نهالهای مثمر در نظر گرفته شده در این طرح را حدود ۱۰ هزار اصله عنوان کرد و بیان داشت: این گونه های گیاهی شامل؛ هلو انجیری، شلیل، زردآلو، گوجه سبز،گلابی و انگور دیم است  که سعی داریم در سال آینده درختان مثمر را در کوچه ها نیز کشت نماییم و در این زمینه به مشارکت و همراهی مردم نیازمندیم.

وی با اشاره به برنامه های در نظرگرفته شده در هفته درختکاری (۱۴ لغایت ۲۲ اسفند) نیز گفت: ۱۴ اسفند ماه به دلیل همزمان شدن با روز احسان و نیکوکاری کاشت" نهال مهربانی" نامگذاری شده است و در این روز نهال هایی در مراکز سالمندان  و تحت پوشش بهزیستی غرس خواهد شد.

رحمتی زاده ۱۵ اسفند را با عنوان کاشت "یک نهال و یک بهار" عنوان کرد و گفت: در این روز نیز نهالهایی توسط مسئولین شهرداری روبروی باغ پرندگان غرس خواهد شد.

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه همچنین روزهای ۱۶ اسفند را به نام  "نهال سپاس" مبنی بر قدردانی از مدافعین سلامت، ۱۷ اسفند ماه را به نام "مدرسه سبز، آینده سبز" و نهال کاری ، ۱۸ اسفند را "نهالی برای پدر و مادر" ۱۹ اسفند "درخت تداوم حیات" ۲۰ اسفند با نام "مسیر سبز زیارت" ۲۱ اسفند کاشت "نهال وحدت و همدلی" و ۲۲ اسفند کاشت "نهال مقاومت" عنوان کرد  و اظهار داشت: این نهالها طی روزهای یاد شده در بیمارستان فارابی، مدرسه های سطح شهر، پارک بانوان، مساجد و بقاع متبرکه، مسیر راهیان نور در حاشیه راه و قطعه شهدای بهشت زهرا غرس خواهد شد.

این مقام مسئول تعداد درختچه های کشت شده در کرمانشاه را ۱۸۴ هزار اصله عنوان کرد و گفت:بر اساس پیش بینی انجام شده تا پایان اسفند ماه این تعداد به ۲۳۰ هزار اصله افزایش خواهد یافت.

رحمتی زاده همچنین تعداد درخت های کاشته شده را ۴۵ هزار اصله عنوان کرد و افزود:هم اکنون سرانه فضای سبز در کرمانشاه ۸/۶ دهم متر مربع است که بر اساس پیش بینی تا خرداد ماه ۱۴۰۰ این میزان به ۹/۲ دهم متر مربع خواهد رسید.

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در ادامه با اشاره اندود کاری درختان سطح شهر نیز گفت: ترکیب سفید رنگی که به درختان زده شده ماده آفت کشی است که در جهت از بین رفتن آفات درختان همچنین جلوگیری از ترک خوردگی تنه  آنها در فصل سرما می باشد.

وی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به حوزه فضای شهری و استقبال از فصل بهار نیز اظهار داشت: از آذر ماه بحث پیرایش هرس و حاشیه زنی درختان سطح شهر انجام گرفته و کشت گونه ها و درختچه های خاص، در نظر گرفته شده است و المان هایی هم در این زمینه توسط خدمات شهری شهرداری انجام خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۵۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان