//
کدخبر: ۳۰۱۳۱۳ //
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

انتخابات کرمانشاه صددرصد الکترونیکی برگزار خواهد شد

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه از برگزاری انتخابات کرمانشاه وهفت کلان شهر دیگر به صورت کاملا الکترونیک خبر داد.

انتخابات کرمانشاه صددرصد الکترونیکی برگزار خواهد شد

نشست هم اندیشی انتخابات ۱۴۰۰ به ریاست دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه امروز(11 اسفند ماه) با حضور اصحاب رسانه در سالن تدبیر استانداری برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز، جلیل بالایی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار داشت: در جلسه ای که به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار و سیاست هایی به دبیر و ۶ کمیته انتخاباتی ارائه شد و در این زمینه بر سه اصل قانون مداری، بیطرفی و امانتداری تاکید شد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه توجه به امر آموزش را موضوع مهمی دانست و افزود: جامعه مخاطب هر چقدر از انتخابات آگاهی داشته باشد به همان میزان قانونمندی ایجاد خواهد شد.

بالایی همچنین اصل بیطرفی در انتخابات را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و تصریح کرد: با رعایت اصل بیطرفی و رفتار صحیح در افکار عمومی در مظان اتهام قرار نمی گیریم.

وی‌همچنین با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: طرحی را تحت عنوان هم افزایی مشارکت در شورا ها طراحی کرده ایم که با همراهی گروههای مرجع و با نفوظ شخصی، تشکیلاتی و کلامی از افراد موثر برای حضور در انتخابات استفاده می نماییم.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: در بین استان های کشور جز هشت کلان شهری هستیم که انتخابات شورا در آن از اخذ رای تا شمارش و تجمیع آرا به صورت صددرصد الکترونیکی انجام خواهد شد که در این زمینه شمارش آرا سریعتر انجام خواهد گرفت و امکان تقلب نیز از بین خواهد رفت.

photo_2021-03-01_12-57-58

بالایی در ادامه گفت: هرچند موضوعات کلیدی همچون برجام،اوضاع معیشتی و کرونا ممکن است بر روند مشارکت در انتخابات تاثیر داشته باشد ولی ظرفیت ها وقابلیت های وجود دارد که کاهش دهنده اثرات این موضوعات است.

ایشان بر تمرکز مشارکت در ظرفیت های محلی به روستا وشهر تاکید کرد و گفت: این دوره از انتخابات شامل انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای شهر و انتخابات شورای اسلامی روستا  است که نامزدهای انتخابات شورا بیستم لغایت بیست و ششم اسفندماه سالجاری میتوانند ثبت نام نمایند و نامزدهای انتخابات شورای اسلامی روستا نیز (۱۶ فروردین لغایت ۲۲ فرودین ۱۴۰۰ میتوانند ثبت نام کنند و پس ازمدت یک هفته اطلاعات و گزارشات افراد ثبت نام شده اعلام خواهد شد.

وی شرایط ثبت نام نامزدهای این دوره از انتخابات شورا را دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی، داشتن حداقل سن ۲۵ سال و التزام به ولایت فقیه، همچنین در دست داشتن گواهی عدم سو پیشینه عنوان کرد.

بالایی نظارت بر انتخابات و تایید سلامت برگزاری آن را بر عهده هیات نظارت عنوان کرد و افزود: اعضای هیات اجرایی در تایید صلاحیت دو مسئولیت ایجابی و سلبی دارند که در زمینه سلبی می توانند با ارائه مدارک مستند در چارچوب قانون اظهار نظر نمایند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد افراد منتخب در شورای شهر و روستا در استان، با فرض اینکه در همه شهرها و روستاهای استان انتخابات انجام گیرد را ۸۸۶۵ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۳۳۰ نفر عضو اصلی و ۳۳۳۵ نفر عضو علی البدل خواهند بود که در شهر کرمانشاه ۱۱ عضو اصلی و۷ عضو علی البدل انتخاب خواهند شد.

شایان ذکر است در این جلسه نظرات و پیشنهاداتی از سوی اصحاب رسانه مبنی بر هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات مطرح شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۳۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان