//
کدخبر: ۳۰۰۰۹۹ //

ظریف: تبریز در توسعه روابط اقتصادی با همسایه‌ها نقش موثر دارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: تبریز و آذربایجان‌شرقی نقش بسیار موثر، مهم و تعیین‌کننده در توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه دارد.

ظریف: تبریز در توسعه روابط اقتصادی با همسایه‌ها نقش موثر دارد

محمدجواد ظریف روز پنجشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی بر تلاش جدی دستگاه‌های مسئول و بخش خصوصی برای استفاده از فرصت ایجاد شده در روابط میان ایران و  جمهوری آذربایجان تاکید و آمادگی وزارت امور خارجه را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد.

وی با اشاره به سفر منطقه‌ای خود و بازدید از مرز جلفا طی هفته های گذشته، اظهار داشت: فعال سازی ظرفیت‌های بالقوه از جمله خطوط ریلی و امکانات مرزی برای نقش‌آفرینی بیشتر ایران در کریدورهای بین‌المللی و حضور گسترده در بازارهای منطقه بسیار لازم و ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به واگذاری مسئولیت توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان به این استان از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: در راستای این مأموریت ملی و همچنین رسالت منطقه‌ای خود، آماده نقش‌آفرینی در روند توسعه همکاری با جمهوری آذربایجان و بازسازی مناطق آزادشده این کشور هستیم.

محمدرضا پورمحمدی از راه‌اندازی پایانه مرزی خداآفرین و بازگشایی خط ریلی جلفا - نخجوان به عنوان ۲ اقدام بسیار مهم برای تسهیل روابط تجاری و اقتصادی ایران و آذربایجان نام برد و همکاری و مساعدت وزارت امور خارجه را برای تحقق این مهم خواستار شد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی اظهار داشت: راه‌اندازی پایانه و گمرک خداآفرین، در کنار تقویت مبادی مرزی ایران و آذربایجان در استان‌های اردبیل و گیلان، نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در تسهیل عبور و مرور به جمهوری آذربایجان و همچنین انتقال امکانات، تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای مشارکت در بازسازی منطقه قره‌باغ خواهد داشت.

پورمحمدی با اشاره به بازدید وزیر امور خارجه از نقطه مرزی جلفا در مرز ایران و جمهوری خودمختار نخجوان، گفت: بازگشایی خط ریلی جلفا- نخجوان برای دسترسی آسان به بازار کشورهای همسایه و منطقه اوراسیا، ضروری است و در این رابطه طرح توجیه اقتصادی از سوی دستگاه‌های مسئول استان تهیه شده است.

وی به نشست‌های اخیر مسئولان استان با سفرای ایران در کشورهای همسایه و مقامات این کشورها اشاره کرد و بر عزم جدی بخش‌های دولتی و خصوصی استان برای توسعه مناسبات بین‌المللی کشورمان تأکید کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۰۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان