//
کدخبر: ۲۹۸۵۱۷ //
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه:

بهره برداری از ۳۰ مدرسه با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر/ افزایش سرانه فضای آموزشی استان به ۶/۴ دهم درصد

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از بهره برداری ۳۰ مدرسه با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

بهره برداری از ۳۰ مدرسه با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر/ افزایش سرانه فضای آموزشی استان به ۶/۴ دهم درصد

مرزبان نظری مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ( ۱۵ بهمن ماه) برگزار شد گفت: در زلزله سرپل ذهاب ۷۸ فضای آموزشی با ۴۱۵ کلاس درس حدود (۱۱ درصد مدارس مناطق زلزله زده) تخریب شد که از این تعداد (۵۳ مورد روستایی و ۲۵ مورد شهری بودند).

وی افزود: زلزله سرپل ذهاب فرصتی شد تا مدارسی که در رده تخریب و نوسازی بودند را تخریب و بازسازی کنیم که در این زمینه ۲۹۲ مدرسه با ۱۲۲۱ کلاس‌درس با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان ساخته شد که از این مقدار ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی و ۱۵۵ میلیارد تومان نیز اعتبار خیرین بود.

نظری تصریح کرد :هم اکنون با گذشت ۱۱۸۰ روز از زلزله سرپل ذهاب ۱۲۲۱ کلاس درس ساخته شده است که در این زمینه سرانه فضای آموزشی ۷۱صدم متر مربع افزایش یافته است این در حالی است که سرانه آموزشی در کشور ۵/۲ دهم درصد می باشد و سرانه آموزشی استان قبل از زلزله ۵/۷ دهم دصد بوده و هم اکنون به ۶/۴ دهم درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول تعداد مدارس کانکسی پیش از این را ۴۷۰ کانکس عنوان کرد و افزود : در سال ۹۷ در بحث جمع آوری کلاس های کانکسی ۱۷۹ کانکس و در سال ۹۸ نیز ۳۰ مدرسه کانکسی با ساخته شدن مدارس جدید جمع آوری شد  و در حال حاضر نیز  ۲۵۸ مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد که تعداد دانش آموزان این مدارس کمتر از ۲۰ نفر است.

به گزارش فرتاک نیوز، مدیر کل نوسازی مدارس استان بیان با اشاره به سیستم گرمایشی مورد استفاده در مدارس استان نیز گفت:از سال ۹۲ تا ۹۸ یکهزار و ۳۴۱ مدرسه با ۴۹۲۷ کلاس درس و اعتبار ۵۳۰ میلیارد ریال استاندارد سازی شد، همچنین در سال ۹۹ نیز ۸۲۱ مدرسه در سطح استان با ۱۵۲۴ کلاس درس و اعتبار ۲۰ میلیارد تومان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال استاندارد سازی است.

نظری در ادامه گفت: ۳۰ مدرسه با مساحت ۱۶هزار ۳۳۰ متر مربع و اعتبار ۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۱۴ مدرسه به مساحت ۹۹۹۵ متر مربع با ۷۹ کلاس درس و اعتبار ۳۴ میلیارد تومان در مناطق زلزله زده استان قرار دارد.

ایشان تعداد خیرین مدرسه ساز حقیقی و حقوقی در استان را۴۰۰خیر عنوان کرد و گفت: ۲۵۷خیر حقیقی مرد و ۸۰ خیر زن مدرسه ساز در استان حضور دارند که بعد از زلزله مشارکت بانوان خیر بیشتر از آقایان بوده است، همچنین ۶۳ خیر حقوقی مدرسه ساز شامل نهادهای دولتی و بانک ها نیز در این امر خداپسندانه شرکت دارند.

 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در ادامه از انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان برای ساخت ۲۰ مدرسه در منطقه سر فیروزآباد خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح به زودی انجام خواهد شد و بر اساس برنامه زمانبندی شده مهر ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نظری تعداد تفاهم نامه های منعقد شده با خیرین از ابتدای سال ۹۹ تا کنون را ۶۸ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه ها ساخت ۲۶۳ کلاس درس با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد که بر اساس پیش بینی میزان اعتبار آن بیشتر خواهد شد.

او تعداد پروژه های در دست احداث در استان را ۱۳۰ پروژه عنوان کرد و بیان داشت: ۸۰ مورد این پروژه ها توسط خیرین انجام گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح" آجر به آجر" نیز گفت:این طرح در جهت فرهنگ سازی و مشارکت مردمی به تایید وزیر آموزش و پرورش و ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور رسید که در این زمینه هر کس می تواند به اندازه یک آجر در امر مدرسه سازی کمک کند  و در طرح پویش محرمی آجر به آجر استان کرمانشاه با مشارکت ۱۳ هزار نفر با ۳۷۰ میلیون تومان اعتبار رتبه سوم کشور شد که این هزینه در مدرسه ۳ کلاسه منطقه سر فیروز آباد صرف خواهد شد و مهرماه آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید.

نظری همچنین گفت: در پویش "من مادرم فرزندان ایران فرزندان من هستند"   

در مدت ۲۵ روز ۲۳ هزار نفر مشارکت کردند که ماحصل آن ساخت مدرسه دخترانه در مناطق محروم است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان سرانه آموزشی قبل از انقلاب را حدود ۳ متر مربع عنوان کرد و افزود: طی ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی این میزان به ۶/۴ دهم درصد رسیده و هم اکنون ۳۰درصد مدارس حدود ۳۹۰۰ فضای آموزشی استان نیازمند تخریب و بازسازی است که پیش از این ۶۰ درصد فرسوده و ۴۰ درصد مقاوم بوده است.

نظری تعداد پروژه های انجام شده در دولت تدبیر و امید را ۴۳۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۵۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان