//
کدخبر: ۲۹۸۴۲۰ //
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد:

۵۰۰ میلیارد هزینه سالیانه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی است/ احداث بزرگترین اورژانس کشور توسط تامین اجتماعی کرمانشاه /انجام ۱۴ هزار مورد سی تی اسکن در بیمارستان شهدا

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از هزینه ۵۰۰ میلیارد تومانی درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی طی یکسال خبر داد.

۵۰۰ میلیارد هزینه سالیانه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی است/ احداث بزرگترین اورژانس کشور توسط تامین اجتماعی کرمانشاه /انجام ۱۴ هزار مورد سی تی اسکن در بیمارستان شهدا
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه امروز (۱۴ بهمن ماه ۹۹) با اصحاب رسانه برگزار شد.

photo_2021-02-02_15-57-32

۵۰ درصد پزشکان نسخ الکترونیکی تولید می کنند

دکتر میثم حجتی پور در ابتدای این جلسه با اشاره به حذف نسخ فیزیکی اظهار داشت: حذف نسخه فیزیکی از سال ۹۵ در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی به صورت صد درصد الکترونیک انجام می گردد و از مهرماه سال ۹۷ نیز در مراکز طرف قرارداد انجام گرفته و در حال حاضر ۹۸ درصد پزشکان ثبت نام کرده اند و بیش از ۵۰ درصد هم به صورت جدی در حال تولید نسخه های الکترونیک هستند که امیدواریم در آینده نزدیک در جهت رفاه حال بیمه شدگان و صرفه جویی در مصرف کاغذ صد در صد نسخه ها الکترونیک شود.

یک سوم خدمات مربوط به بیماران کرونایی را در استان کرمانشاه بر عهده بیمارستان شهدا بود

 وی همچنین با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در استان و به تبع درگیر شدن بیمارستان های تامین اجتماعی در مرکز استان گفت : بیمارستان شهدا یک سوم خدمات مربوط به بیماران کرونایی را در استان کرمانشاه بر عهده داشت و در این زمینه از اوایل دی ماه حدود ۱۰۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این بیمارستان پذیرفته شد که از این تعداد ۹۰۰ نفر بهبود یافتند.

انجام ۱۴ هزار مورد سی تی اسکن در بیمارستان شهدا

وی همچنین از انجام ۱۴ هزار مورد سی تی اسکن  در بیمارستان شهدا خبر داد و افزود: ۵۵۰۰ مورد آن شامل ۴۰ درصد این موارد کرونا مثبت بوده است.

۴۰ درصد افراد بیمه شده استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

حجتی پور در ادامه تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه را حدود ۷۷۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: حدود ۴۰ درصد این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از ابتدای سال تا پایان آذر ۱۲ هزار مورد بستری، ۶۵۰۰ عمل جراحی ۳۲۰۰ مورد زایمان انجام گرفته و ۸۰۰ هزار نفر هم به مراکز سرپایی مراجعه کرده اند.

 هزینه سالیانه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی بصورت مستقیم و غیر مستقیم ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالبات بیمارستان ها، مطب ها و مراکز رادیولوژی در استان نیز گفت: در مجموع هزینه سالیانه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی بصورت مستقیم و غیر مستقیم ۵۰۰ میلیارد تومان است که در سالهای گذشته پرداخت مطالبات طرفین قرارداد طولانی شده بود و به تعویق افتاد ولی طی سالهای اخیر علیرغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی امروز مطالبات کاملا به روز شده است.

۸۰ درصد مطالبات پزشکانی که از نسخه نویسی الکترونیک استفاده میکنند به صورت آنلاین پرداخت میشود

وی در ادامه گفت: پزشکانی که از نسخه نویسی الکترونیک استفاده میکنند ۸۰ درصد مطالبات خود را به صورت آنلاین دریافت خواهند کرد و داروخانه های طرف قرارداد نیز در صورت استفاده از نسخه های الکترونیک ۳۰ درصد مطالبات خود را به صورت آنلاین دریافت خواهند کرد.  

در سال ۹۸ به عنوان مدیریت درمان برتر در کشور انتخاب شدیم

حجتی پور در ادامه با اشاره به عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی عنوان کرد: در سال ۹۸ به عنوان مدیریت درمان برتر در کشور انتخاب شدیم که دستاورد بزرگی برای کرمانشاه بود همچنین در جشنواره شهید رجایی استان هم جز دستگاه های برتر شدیم.

پیگیر احداث بخش جدید اورژانس بیمارستان شهدا در آینده نزدیک هستیم

این مقام مسئول همچنین از توسعه مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی طی دوسال گذشته در درمانگاه شهرستان سنقر، درمانگاه پاوه و درمانگاه جوانرود خبر داد و گفت: پیگیر احداث بخش جدید اورژانس بیمارستان شهدا در آینده نزدیک هستیم که بر این اساس اورژانس جدید در زمینی به مساحت ۳۳۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در دو طبقه با معماری و تجهیزات به روز در بخشی از بیمارستان ساخته خواهد شد که بزرگترین اورژانس تامین اجتماعی کشور خواهد بود و هم اکنون نیز در مرحله تعیین پیمانکار است و احتمالا تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

یک سوم کودکان در بیمارستان حضرت معصومه (س) متولد می شوند

 ایشان همچنین با اشاره به اینکه حدود یک سوم  کودکان در بیمارستان حضرت معصومه (س) متولد میشوند گفت: پیگیر راه اندازی هشت بلوک زایمان با امکانات رفاهی هستیم که امیدواریم در ۹ ماهه آینده انجام شود همچنین همزمان ۱۲ تخت Nicu هم به بخش اطفال اضافه خواهد شد و تا قبل از اتمام سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

پیگیر خرید یک دستگاه ماموگرافی جهت استفاده بانوان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستیم

حجتی پور در ادامه با اشاره به کارهای در دست اقدام یاد آورشد : پیگیر خرید یک دستگاه ماموگرافی برای انجام تست های غربالگری جهت استفاده بانوان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیز هستیم که به زودی انجام خواهد شد.

با انجام پروژه های در دست انجام میزان اعتبار صرف شده به ۵۰ میلیارد تومان هم خواهد رسید

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه میزان اعتبار هزینه شده در جهت اقدامات انجام شده در سالجاری را ۳۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با انجام پروژه های در دست انجام میزان اعتبار صرف شده به ۵۰ میلیارد تومان هم خواهد رسید.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۴۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان