//
کدخبر: ۲۹۸۱۴۳ //
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:

بهره برداری و راه اندازی مجدد ۸۳ پروژه و واحد صنعتی در دهه مبارک فجر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: 83 پروژه و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 17700 میلیارد ریال و اشتغال 1411 نفر در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد خواهد رسید.

بهره برداری و راه اندازی مجدد 83 پروژه و واحد صنعتی در دهه مبارک فجر

 رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه اظهار داشت: در سال گذشته، 110 میلیون یورو در بخش سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن صورت گرفته که درمجموع این استان با رتبه سوم کشوری 13 درصد سرمایه‌گذاری خارجی را در این حوزه به خود اختصاص داده، همچنین امسال هم تا پایان دی‌ماه 92.5 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در استان در حوزه صنعت و معدن صورت گرفته که 11 درصد از مجموع سرمایه‌گذاری خارجی حوزه صنعت و معدن کشور توسط این استان محقق شده که در این خصوص کرمانشاه رتبه چهارم را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی به خود اختصاص داده است.

به گزارش فرتاک نیوز، مهندس محسن دارابی؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بابیان مطالب فوق افزود: هم‌زمان با فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال، 83 پروژه و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 17700 میلیارد ریال اشتغال 1411 نفر به بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد خواهد رسید که از بزرگ‌ترین این پروژه‌ها به صنایع چاپ و بسته‌بندی (غرب کارتن) و اسیدسیتریک اشاره نمود.

رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در بخش دیگر سخنان خود به راه‌اندازی قوطی سازی سینا به‌عنوان یک پروژه بزرگ صنعتی و ملی پرداخت و ادامه داد: قوطی سازی سینا با سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد ریال و اشتغال 500 نفر در آذرماه سال جاری و در استان کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دارابی در ادامه برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار کرمانشاه و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اشاره کرد افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال جاری، 99 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزارشده است که مهم‌ترین دستاورد آن احیا و راه‌اندازی 33 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 11840 میلیارد ریال و اشتغال 629 نفر بوده، همچنین فعال‌سازی 16 واحد معدنی راکد با سرمایه‌گذاری 137 میلیارد ریال و اشتغال 127 نفر اشاره کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در بخش دیگری سخنان خود به عملکرد سازمان در حوزه تجارت خارجی پرداخت و افزود: تا پایان دی‌ماه سال جاری 3 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از مرزها و گمرکات استان صورت گرفته است که سهم استان کرمانشاه از سبد صادرات کل کشور، 5 درصد و از صادرات کل کشور به عراق، 40 درصد بوده است.

وی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران استان نیز توضیحاتی را ارائه داد و تأکید کرد: جذب 435 میلیارد ریال کمک‌های فنی اعتباری و پرداخت 9190 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به واحدهای تولیدی در قالب سرمایه‌گذاری ثابت و سرمایه در گردش از عمده فعالیت‌های سازمان در بخش حمایت از بنگاه‌های اقتصادی است.

رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در ادامه یادآور شد: بر اساس‌نامه شماره 23414/60 تاریخ 1/10/99 معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت این سازمان در نهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت، موفق به کسب رتبه اول کشوری در حوزه‌ پژوهش و فناوری شد و نیز توانست رتبه هفتم کشوری در تحقق اهداف عملکردی (شاخص‌های اختصاصی در حوزه جهش تولید) در سال جاری بر اساس گزارش‌های معاون طرح و برنامه وزارت صمت از عمده دستاوردهای سازمان در حوزه عملکردی را به خود اختصاص دهد.

دارابی در ادامه به عملکرد سازمان در بخش معدن نیز اشاره کرد و افزود: در استان کرمانشاه 70 درصد از معادن فعال بوده که بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش فعال‌سازی واحدهای معدنی رتبه هفتم کشوری هستیم.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: 380 محدوده بلوکه‌شده معدنی در لایه آزادسازی قرارگرفته است که به دستور و تأکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آذرماه سال جاری مزایده معدنی برگزار و همچنین به‌زودی در بهمن‌ماه سال جاری نیز مزایده معدنی دیگر که درمجموع بیش از 100 واحد معدنی از طریق فراخوان عمومی به متقاضیان و افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۱۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان