//
کدخبر: ۲۹۶۳۹ //
انتقاد علم‌الهدی از اجرای موسیقی در جشن «تَکرار امید»

برگزاری کنسرت در مشهد انکر منکرات است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز، با انتقاد شدید از اجرای موسیقی در جشن «تَکرار امید»، که روز گذشته در مشهد برگزار شد اجرای نوازندگی‌های عمومی، جمعی و کنسرت‌ها در مشهد را حرمت شکنی امام رضا(ع) دانست و گفت: انکر منکرات در این شهر این است که حرمت امام رضا(ع) شکسته شود. وی در در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، اظهار کرد: از حماسه‌ای که در جمعه هفته قبل آفریدید تشکر می کنم، امیدوارم این تجلیلی که شما از یک نظام وابسته به دین و امام زمان با این حماسه و مشارکت انجام دادید باعث خوشنودی قلب نازنین مولایمان شود.

برگزاری کنسرت در مشهد انکر منکرات است
به گزارش فرتاک نیوز،

وی ادامه داد: مشارکت قابل توجه بیش از ۷۰ درصد، البته در حقیقت مشارکت مردمی بیش از ۸۰ درصد بود، اما به‌خاطر اختلالی که در توزیع تعرفه‌ها و صندوق‌ها پیش آمد، بخش عمده‌ای از افراد حتی چندین میلیون نفر در سراسر کشور موفق به رای دادن نشدند که ان‌شاءالله دستگاه‌های نظارتی و قضائی مسئله را پیگیری خواهند کرد و متخلفین را تحت پیگرد قرار می‌دهند که اعتماد مردم به نظام در انتخابات‌های دیگر سلب نشود.

علم‌الهدی با بیان اینکه در دموکراسی‌ترین کشورهای دنیا این مشارکت بی‌نظیر بود، تصریح کرد:‌ مشارکت بالای ۸۰درصد آن هم در زمانی که دشمنان انقلاب و دشمنان به پیغمبر و اسلام در ریاض دور هم جمع شدند و شیطان بزرگ با مزدورانش بنای توطئه علیه ما دارند، یک مانور عظیمی در برابر دشمن ناپاک و شیطان بزرگ بود، چون آن‌هایی که دم از دموکراسی و مردم سالاری می‌زنند با یک مزدورانی دور هم نشستند که در تمام تاریخ کشورشان سابقه حتی یک انتخابات را ندارند، با آن‌ها دست دادند و دروغ دموکراسی و مردم سالاری آن‌ها به دنیا ثابت شد.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ دموکراسی مشارکت بالای ۸۰ درصد سابقه ندارد، خاطرنشان کرد: این به‌دلیل دین مردم بود و این انگیره‌ای که مردم در این انتخابات داشتند به خاطر دینشان بود و دین مردم را پای صندوق‌ها آورد، در حقیقت ما از دین‌مداری مردم تشکر می‌کنیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تشکر ما با دعاست و هنگامی که آدم می‌خواهد از دین‌مداری مردم تشکر کند باید با دعا تشکر کند، تصریح کرد: اما متاسفانه یک عده از عزیزان ما روز گذشته تشکرشان از شرکت در انتخابات با حرمت شکنی امام رضا(ع) صورت گرفت، درست نیست، این جفای در حق دین است که ما از مردم با حرمت شکنی امام رضا(ع) تشکر کنیم.

وی افزود: برادران و خواهران، این جمله را بنده با منطق، با دلیل، با برهان به عنوان برادر پیرمرد شما با شما عرض می‌کنم. در هر حال شهر مقدس مشهد حرم امام رضا(ع) است، این حرف من نیست، در گذشته حدیثش را خواندم اگر حدیث را قبول ندارید ما شما را به قرآن دعوت می‌کنیم آیه قرآن است که ثابت می‌کند شهر مقدس مشهد حرم امام رضا(ع) است.

علم‌الهدی با اشاره به آیه اول سوره مبارکه اسراء، عنوان کرد: خدا در این آیه می‌گوید پیغمبر را در یک شب از مسجد‌الحرام تا مسجد‌الاقصی آورد، مسجدالاقصایی که اطراف و حریم این مسجد و زمین این مسجد را برکت دادیم و مفسران از این آیه استدلال کردند که سرزمین فلسطین از نظر قرآن سرزمین مقدس است و قداستش به‌دلیل مسجدالاقصی است.

وی بیان کرد: چطور مسجدالاقصی سرزمین فلسطین را به نص آیه قرآن، اطرف و حریمش را برکت دادیم و قداست بخشیدیم، اما تربت پاک علی‌ابن موسی‌الرضا در این شهر به اندازه یک شهر قداست ندارد، به اندازه یک شهر حریم این حرم نیست؟این شهر به نص صریح آیه قرآن حرم امام رضا(ع) است و آین آیه قرآن است و نظر بنده نیست که بگویند تو و نظرت را قبول نداریم. این شهر حرم امام رضا(ع) است، شما حتی یک آدم بی‌ایمان را پیدا کنید آیا حاضر است بیاید در صحن امام رضا یک نوازندگی عمومی و جمعی راه بیاندازد؟

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مشهد صحن امام رضا و حرم امام رضاست، اظهار کرد: این قصه حرمت شکنی است نسبت به وجود اقدس امام هشتم(ع). این حرمت شکنی را چرا اینجا انجام می‌دهید؟

وی با بیان اینکه این یک استثنا قانونی نیست، بلکه در تمام جهان سرزمین‌های مقدس یک استثتنائات عرفی دارند، تصریح کرد: نگویید قانون در همه کشور یکسان است، قانون در همه کشور یکسان است اما اینجا حرم امام رضاست و حرم امام رضا سرزمین مقدس است و به عرف همه مردم حتی به عرف غربی‌ها و مسیحی‌ها سرزمین مقدس استثنائات دارد و این استثنا قانونی نیست، این استثنا را عرف متدینین و عرف مردم و عرف جهان این استثنا را قائل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه این اقتدار طلبی نیست، خاطرنشان کرد: بنده از اول نه قدرت داشتم نه الان قدرت دارم، بنده یک طلبه‌ام این هم تریبون نماز جمعه است و این تریبون هم ملک من نیست، ولی‌الامر مسلمین و حجت امام زمان(ع) من را در این تریبون نصب کرده و با یک فرمان هم من می‌روم کنار، بند مالک این تریبون هم نیستم. این تریبون فریضه الهی و نماز مردم است، این قدرت نیست، این ارتش نیست، این نیروی انتظامی نیست؛ این دستگاه اجرایی نیست.

وی ادامه داد: این یک تریبون است و من هم یک طلبه پیرمرد هستم که دارم حرفم می‌زنم و نهی از منکر می‌کنم، نیروهای نظامی، قضائی و انتظامی کشور وظیفه خودشان را انجام می‌دهند و به بنده ارتباط ندارد و من هم نه ارتش، نه نیرو، نه سرباز و نه قدرت اجرایی دارم، هیچ چیز ندارم. من یک طلبه‌ام که دارک نهی‌ از منکر می‌کنم و این تریبون هم نماز جمعه است و حداقل در خطبه نماز جمعه باید امر به معروف و نهی از منکر شود.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: به عنوان نهی از منکر می‌گویم، نوازندگی‌های عمومی و جمعی و کنسرت‌ها در مشهد حرمت شکنی امام رضا(ع) است و انکر منکرات در این شهر این است که حرمت امام رضا(ع) شکسته شود. من هم یک نهی از منکر می‌کنم، خدایا تو شاهد باش من وظیفه‌ام را در نهی از منکر انجام دادم، مردم می‌خواهند نهی از منکر بکنید یا نکنید خودتان می‌دانید.

وی با بیان اینکه حرمت شکنی امام رضا(ع) حرام و منکر است، گفت: ایجاد کنسرت و نوازندگی‌های عمومی و جمعی در هر نقطه‌ای از کشور اگر هنجار شکن باشد، نه تنها گناه است بلکه توسعه و ترویج فسق و فجور و دشمنی با خداست و هیچ‌جا نباید باشد، اگر هنجارمند باشد بستگی دارد به اولیا فرهنگ هر کار می‌خواهند بکنند، بکنند اما اینجا حرمت شکنی برای امام رضاست، اینجا حرم امام رضا(ع) و صحن امام رضا(ع) است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: حرمت شکنی چرا؟ مگر امام رضا با شما چه‌کار کرده؟ من آدم بدی‌ام با من بدید و به بنده فحش می‌دهید، خب بدهید.این همه دارید تخریب، فحاشی،توهین و اهانت می‌کنید، افترا می‌بندید، تهمت می‌زنید، تقطیع می‌کنید خلاف حرفم را پخش می‌کنید همه این کارها را می‌کنید، خب بیش‌تر از این بکنید، اما به امام رضا چرا، چون امام رضا غریب القرباست، روزی که جگرش را در این شهر پاره پاره کردند غریب القربا بود الان هم غریب القرباست که حرمتش را در هم بشکنید، این درست است؟

وی با اشاره به اینکه عیبی ندارد اگر شما حرف من را قبول ندارید، عنوان کرد: بنده اصول دین نیستم که من را قبول کنید، اصلا من و حرفم را قبول نکنید، از مراجع تقلید استفتاء کنید و از مراجع بپرسید که آیا کنسرت در مشهد حرمت شکنی از امام رضا(ع) هست یا نه و به حرف آن‌ها عمل کنید.

علم‌الهدی با بیان اینکه در هر حال امیدواریم خداوند بانیان این حرمت شکنی را هدایت کند، گفت: ما غیر از هدایت هیچ چیز از آن‌ها نمی‌خواهیم، زیرا ما دنباله‌رو پیغمبر هستیم و می‌گوییم خدایا این‌ها را هدایت کن، این‌ها از خانواده‌های متدین‌اند و ما پدران برخی از این‌ها را می‌شناختیم آدم‌های خیر و متدین بودند و مادرهای این‌ها به عشق امام رضا(ع) به اینها شیر دادند، ان‌شاءالله خدا این‌ها را هدایت کند و بیایند با امام رضا(ع) آشتی کنند و این همه حرمت شکنی نسبت به امام هشتم(ع) انجام ندهند و دنبال حرمت شکنی هم نباشند.

منبع: رسانه نوا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان