//
کدخبر: ۲۹۵۵۵۳ //

ممنوعیت تردد شبانه در همه شهرهای استان مرکزی ادامه دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه ممنوعیت تردد شبانه در استان مرکزی برقرار است از جریمه رانندگان متخلف از محدودیت‌های تردد خبر داد.

ممنوعیت تردد شبانه در همه شهرهای استان مرکزی ادامه دارد

بهروز اکرمی عصر امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا استان مرکزی با اشاره به میزان گاز مصرفی در استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر روی نیروگاه شازند به عنوان منشاء آلودگی هوا تمرکز کرده ایم و نقش سایر عوامل آلوده کننده را کم رنگ کرده ایم.

وی افزود: 70 درصد گاز مصرفی ما در خصوص مصرف خانگی است وکه باید دید برای کاهش آن چه تدابیر عملیاتی اندیشیده شده است، تنها 30 درصد گاز مصرفی به نیروگاه و سایر دستگاه‌های اجرایی اختصاص دارد.

به گزارش فرتاک نیوز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مصرف مازوت در نیروگاه تنها یکی از عوامل آلودگی است و برای بقیه آلوده کننده‌ها چه اقداماتی انجام داده ایم؟ ما با انجام تصمیمات مناسب قادر هستیم تا حداقل 10 درصد از میزان مصرف گاز را برای جلوگیری از قطع گاز اقدام کنیم.

اکرمی ادامه داد: نه تنها برای انرژی گاز بلکه برای کاهش مصرف میزان برق به ویژه در فصل زمستان نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: مردم نسبت به مصوبات بی توجه هستند چرا که هم اکنون بر اساس مصوبه ستاد بیماری کرونا تردد خودروها از ساعت 21 تا 4 بامداد در سطح شهر ممنوع است اما رانندگان همچنان تردد می‌کنند و در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی برای آگاهی رانندگان پیامک جریمه ارسال کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تعطیلی نیروگاه شازند خسارات و تبعات سنگینی به دنبال دارد و نیازمند تصمیمات کارشناسی و عملیاتی است و اگر میزان مصرف گاز کاهش باید در کنار آن میزان مصرف مازوت را نیز می‌توان کم کرد.

وی ادامه داد: کارهای فرهنگی در طولانی مدت نتیجه دارد و هم اکنون یک بسته عملیاتی که در کوتاه مدت اثرگذار باشد باید اجرا شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۵۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان