//
کدخبر: ۲۹۴۴۷۲ //

در مصرف گاز صرفه‌جویی کنید تا از خاموشی های برق در امان بمانیم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، گفت: نیروگاه ها برای تولید برق نیازمند استفاده از سوخت گازی در نیروگاه‌ها هستند که باتوجه به کاهش دمای هوا و به تبع آن افزایش استفاده از گاز در سراسر کشور، مشترکین برق وگاز می توانند با مدیریت صحیح انرژی از قطعی برق و گاز خود جلوگیری نمایند.

در مصرف گاز صرفه‌جویی کنید تا از خاموشی های برق در امان بمانیم

مهندس امیدعلی مرآتی با اشاره به وضعیت کرونا در جامعه اظهار کرد: برودت هوا و سرمای زمستانی باعث افزایش مصرف گاز در کشور شده است که برای جلوگیری از ایجاد اختلال در تامین برق کشور و به تبع آن کاهش مصرف سوخت نیروگاه های کشور، نیاز به همکاری مردم همچون سال های گذشته داریم.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم در مصرف گاز و برق، 10 درصد صرفه جویی کنیم، می توانیم بدون مشکل از شرایط فعلی عبور کنیم.

به گزارش فرتاک نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تصریح کرد: درصورت مدیریت مصرف برق توسط مشترکین، طرح های تشویقی که در تابستان برای مشترکان کم مصرف اعمال شد نیز برای زمستان اجرایی می‌شود.

مهندس مرآتی از تعدیل روشنایی بزرگراه‌ها و معابر شهری و تشویق مشترکان برای کاهش مصرف در زمستان امسال که موج سرما را به همراه داشته است خبر داد و گفت: مردم فهیم استان کرمانشاه، اگرهمانند تابستان امسال که توانستیم با همکاری یکدیگر تابستانی بدون خاموشی برق را سپری کنیم، در این روزها نیز با جایگزینی وسایل و لامپ های کم مصرف به جای وسایل و لامپ های پرمصرف و همچنین استفاده بهینه از انرژی گاز می توانند نقش خود را در عبور از شرایط زودگذر فعلی ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ادارات و سازمان‌های استان بایستی با کاهش دمای سیستم گرمایی محیط تا حد یک درجه کمک زیادی در کاهش مصرف انرژی داشته باشند، عنوان کرد: از مشترکان خانگی، ادارات و سازمان‌ها انتظار داریم که با تنظیم سیستم‌های گرمایشی خود بر روی 18 تا 21 درجه، همکاری لازم را بعمل آورند.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری‌های خوب شهردای با این شرکت در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم گفت: باتوجه به اعمال منع عبور و مرور از ساعت 21 به دلیل رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، از شهرداری‌ها نیز درخواست کردیم با خاموش کردن چراغ‌ها و آب نماهای داخل پارک‌ها و تفریح‌گاه‌های سطح شهر تاحد امکان از مصرف بی رویه انرژی در این زمان کوتاه جلوگیری شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۴۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان