//
کدخبر: ۲۹۴۴۶۰ //

حال حیات وحش استان کرمانشاه خوب است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در بازدید از مناطق تحت مدیریت استان، وضعیت حیات وحش استان را مطلوب ارزیابی کرد.

حال حیات وحش استان کرمانشاه خوب است

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با حضور در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه، وضعیت حیات وحش منطقه و پوشش گیاهی آنرا مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، یاوری در خصوص وضعیت مناطق تحت مدیریت استان گفت: خوشبختانه آمارها در سرشماری امسال نشان از افزایش جمعیت وحوش در مناطق تحت مدیریت دارند.

وی افزود: با توجه به آتش سوزی تابستان امسال در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل، خوشبختانه امروز شاهد احیاء پوشش گیاهی این منطقه و سرسبز شدن آن هستیم.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: با تلاش محیط بانان استان و به ویژه آموزش های محیط زیستی و همکاری و همراهی جوامع محلی و مردم استان، حیات وحش امسال نسبت به سال های قبل، غنی تر شده است.

یاوری افزود: استان کرمانشاه دارای گونه های متنوع و غنی گیاهی و جانوری است که از مهمترین گونه های جانوری آن می توان به پلنگ ایرانی، شوکا، کل و بز، آهو، قوچ و میش و ... و انواع پرندگان شکاری نام برد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: تلاش شبانه روزی محیط بانان در پاسداری از انفال خدادادی و زیستگاه های طبیعی استان با حداقل امکانات ستودنی است.

وی در ادامه گفت: جمعیت آهوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز سرپل ذهاب که زیستگاه منحصر بفرد آهوان ایرانی است نسبت به سال گذشته نیز غنی تر شده است.

مقام ارشد محیط زیست استان در ادامه اظهار داشت: متأسفانه علیرغم کمبود نیروهای محیط بان در استان، 2 تن از محیط بانان عزیز و دلسوزمان بنام های آقایان یارولی محمودی و کیومرث مروتی پور در سال جاری بر اثر بیماری از دست دادیم که تلاش های شبانه روزی این عزیزان در حفاظت از مناطق تحت مدیریت به ویژه آهوان دشت قراویز سرپل ذهاب ، برای همیشه در ذهن ما جاودان خواهد ماند.

وی همچنین از همکاری های نیروهای نظامی مستقر در مناطق تحت مدیریت استان با محیط بانان تقدیر و تشکر کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان گفت: بر اساس نتایج بدست آمده از سرشماری حیات وحش استان در سال جاری، خوشبختانه حال حیات وحش استان خوب و رو به افزایش است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۴۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان