//
کدخبر: ۲۹۴۲۸۹ //

اقتصاد کشور نیازمند حماسه‌ای همچون ۹ دی است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت و مجلس اجاره‌نشین هستند و مهم اصل نظام است، اقتصاد کشور نیازمند حماسه ۹ دی‌ها است و جز با این راه نمی‌شود بودجه و اقتصاد را اصلاح کرد.

اقتصاد کشور نیازمند حماسه‌ای همچون ۹ دی است

حمید‌رضا حاجی‌بابایی در جمع روحانیون که به همت سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان تشکیل شده بود، اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس آمده، ولی اما و اگرهای فراوانی دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا بودجه را واقعی نمی‌دانیم، گفت: هر لایحه بودجه‌ای منابع و مصارفی دارد که متاسفانه در این لایحه بودجه، منابع و مصارف با یکدیگر همخوانی ندارد.

وی عنوان کرد: در آخرین اقدامات، دولت ادعا کرده توان فروش روزانه ۲میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت را برای سال آتی دارد تا کسری بودجه جبران شود که این را امری غیر واقعی و اصلا خلاف دستورالعمل‌های رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه‌بندی برای عدم وابستگی به فروش نفت می‌دانیم.

حاجی‌بابایی یادآور شد: طبق بررسی‌های علمی ما دولت قصد دارد در مجموع ۳۴۵ هزار میلیارد تومان برای تأمین بودجه از محل فروش نفت برای سال آینده کسب کند که تحقق آن بسیار بعید است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها ادعا دارم  که دولت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه خودش در سال ۱۴۰۰ کم دارد، گفت: البته دولت و رئیس دولت عدد  ۹۰ هزار میلیارد تومان را به عنوان کسری بودجه قبول دارند.

وی افزود: در بحث کیفیت بودجه ایراد داریم و ربطی به این دولت و آن دولت ندارد و نباید در این زمینه سیاسی‌کاری کرد؛ کشور ظرفیت بودجه‌بندی قوی را دارد البته باید بر شفافیت مالی و یک برنامه‌ریزی قوی و دقیق پافشاری کرد.

حاجی‌بابایی ادامه داد: باید روی موضوع شفافیت درآمدهای حاصل از حامل‌های انرژی از جمله نفت ایستادگی کنیم و به تعبیری نورافکن بیندازیم، با نورافکن انداختن روی بخشی از درآمد‌های حامل‌های انرژی در چند سال قبل، امروز شاهد پرداخت یارانه‌ها و صدها کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بگویم اقتصاد ما لیبرال هست، گزاف نگفتم؛ اقتصاد ما نیازمند حماسه ۹ دی‌ها است و جز با این راه نمی‌شود بودجه و اقتصاد را اصلاح کرد، جراحی‌های بزرگ باید صورت گیرد و باید برای تحقق این امر، دولت و مجلس همکاری کند تا مشکل مردم حل شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس همگی اجاره‌نشین هستند و مهم اصل نظام است، در دوران دفاع مقدس ماه‌ها خواب به چشم شهدا نیامد تا خرمشهر آزاد شد و امروز نیازمند چنین روحیه‌هایی برای اصلاح اقتصاد هستیم؛ باید طرفدار هر آدم سالم، صالح و کار کن باشیم و از حزب و حزب‌بازی دوری کنیم.

حاجی‌بابایی عنوان کرد: باید هرکسی که پشت میزی هست و خیانت و یا دزدی کرده را محاکمه کنیم، این باعث حفظ نظام می‌شود؛ عملکرد مجلس فعلی قطعا در صحنه سیاسی آینده کشور موثر است، تصمیمات این مجلس سال ۱۴۰۰ را رقم می‌زند و وحدت و یکپارچگی نمایندگان مجلس یک ضرورت است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روی لایحه بودجه در مجلس باید اصلاحات عمیق صورت گیرد زیرا اصلاح ساختاری بودجه خواسته رهبری است؛ مراقب سخن گفتن‌ها، رفتارها و نوع نقدهای خود باشیم که اصل نظام اسلامی مورد هجمه قرار نگیرد؛ بین نقد قوا و سیاه کردن نظام تفاوت هست و باید در بیان مواضع به این نکته توجه کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۲۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان