//
کدخبر: ۲۹۳۷۳۲ //

آیت‌الله خاتمی: ۹ دی حماسه‌ای فاطمی و ولایت‌مدارانه بود

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید براینکه ۹ دی حماسه‌ای فاطمی و ولایت‌مدارانه بود، گفت: هدف فتنه‌گران براندازی با آسیب‌زدن به ولایت است ولی می‌دانند این موضوع محقق نمی‌شود چون محور وحدت در کشور حول ولایت‌فقیه است.

آیت‌الله خاتمی: ۹ دی حماسه‌ای فاطمی و ولایت‌مدارانه بود
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله سید احمد خاتمی امشب در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) 18 سال عمر کردند که دوران بابرکت زندگی ایشان به سه بخش تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات حضرت زهرا(س) افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) ولایت‌مداری را در عمل اثبات کرد و جایگاه آن را به‌خوبی نشان داد. بدون تردید فعالیت‌های حضرت صدیقه طاهره(س) از مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر است و بالاترین معروف ولایت مداری است.

امام‌جمعه تهران ادامه داد: در روایتی آمده است که عازم جنگ بودند و شخصی از امیرالمؤمنین(ع) پرسید اجر این اقدام چیست و امام در پاسخ گفت من این سؤال را از رسول خدا پرسیدم، رزمنده هنگامی‌که از منزل خارج می‌شود اجر دارد و فرشتگان به شهیدی که بر زمین افتاده می‌گویند چه چیزی می‌خواهی هرچه بخواهی به تو می‌دهیم. حضرت صدیقه طاهره(س)  می‌دانست که پایان این کار شهادت است، حضرت زهرا(س) و فرزندش سالار شهیدان اباعبدالله(ع) آموختند که این شرط برای جایی است که دین درخطر باشد، امربه‌معروف و نهی از منکر آن‌قدر مهم است که باید همه هستی خود را فدا کرد.

آیت‌الله خاتمی افزود: حضرت زهرا(س) آموخت که آنجا که ولایت درخطر است باید هستی خود را فدا کند، اگر حضرت صدیقه طاهره(س) در خانه می‌نشست.

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه مسئله شیوه حمایت از ولایت موردتوجه است، گفت: اینکه چگونه باید از ولایت حمایت کرد و این راه را حضرت زهرا(س) به‌خوبی آموخت، خطبه فدکیه معجزه فصاحت و بلاغت است. در مقطعی که باید از ولایت حمایت کرد باید با تبیین این اقدام را انجام داد، برخی اشخاص روزی در خط مقدم ولایت‌مداری بودند ولی عوض شدند و ریزش کردند.

امام‌جمعه تهران با تأکید بااینکه حماسه 9 دی حماسه‌ای کاملاً فاطمی و ولایت‌مدارانه بود، افزود: آفرین بر امت ما که اهل بصیرت بودند و هستند و انشاءالله خواهند بود، در فتنه 88 امت ایران احساس کرد جریانی به میدان آمده و قصد ضربه به ولایت را دارد و بدون اینکه کسی خطی بدهد با یک شعار این "همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" به دفاع از ولایت پرداختند.

وی گفت: ملت ایران در 9 دی به این نتیجه رسید که بصیرت این است که باید به میدان بیاید و بساط فتنه را جمع کند، فتنه سال 96 توسط معدوم جاسوس آمدنیوز مدیریت می‌شد و فتنه آبان 98 فتنه ولایت‌ستیزی بود و این تحرکات اخیری که در کلیپ‌ها برخی جسارتی می‌کنند و این شخص سیمای عریان فتنه است و اگر کسی 10 سال پیش فتنه 88 را مشاهده نکرد این کلیپ ترجمان فتنه است.

‌نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت زهرا (س) آموخت باید فدایی ولایت شد، به شکر خدا ولایت در اوج محبوبیت است و لجن پراکنی‌ها نور ولایت را خاموش نخواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف فتنه‌گران براندازی با آسیب‌زدن به ولایت است ولی می‌دانند که این موضوع محقق نمی‌شود چون محور وحدت در کشورمان حول ولایت‌فقیه است. به لطف خدا هرچه از انقلاب اسلامی می‌گذرد این انقلاب ریشه‌دارتر می‌شود‌.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۷۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان