//
کدخبر: ۲۹۳۶۱۲ //

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه: پیگیر راه‌اندازی ۸ رشته جدید هستیم

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه از پیگیری برای راه اندازی هشت رشته جدید در این دانشگاه خبر داد.


رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه: پیگیر راه‌اندازی 8 رشته جدید هستیم

دکتر علی‌اکبر اختری در گفت و گو با خبرنگار، با بیان اینکه این دانشگاه درحال حاضر در 10 رشته کارشناسی و هفته رشته کارشناسی ارشد جذب دانشجو دارد، اظهارکرد: باتوجه به نیازی که در استان برای راه اندازی برخی رشته های دیگر داریم، از سال گذشته تلاش هایی را برای راه اندازی تعدادی رشته جدید آغاز کردیم.

به گزارش فرتاک نیوز،وی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری هایی که داشتیم، وزارتخانه با راه اندازی رشته های جدید برای شروع سال تحصیلی 1399 در این دانشگاه موافقت نکرد و برای همین امسال راه اندازی رشته جدیدی را نداشتیم.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در خصوص چرایی مخالفت وزارت علوم با راه اندازی رشته های جدید در دانشگاه ها هم گفت: طی سالهای اخیر رویکرد و سیاست وزارت علوم براین قرار گرفته که تا آنجایی که می تواند از توسعه دانشگاه های بخش دولتی جلوگیری کند، برای همین در صدور مجوز برای تاسیس رشته های جدید سختگیری زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس پیگیری ما برای راه اندازی پنج رشته در مقطع کارشناسی و سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد برای امسال بی‌نتیجه بود، اما برای سال تحصیلی 1400 در نظر داریم که از این هشت رشته حداقل چهار رشته – دو رشته مقطع کارشناسی و دو رشته مقطع کارشناسی ارشد – راه اندازی کنیم.

اختری با بیان اینکه مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی ارشد رشته هایی هستند که این دانشگاه برای راه اندازی آنها  تلاش می کند، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی تا سال 1401 تمامی هشت رشته ای که در نظر گرفته بودیم را راه اندازی خواهیم کرد.

وی در ادامه از تعامل با دانشگاه رازی برای راه اندازی رشته هایی که نیاز استان است خبر داد و گفت: برای اینکه موازی کاری نشود، طی تعاملی که با دانشگاه رازی داشته ایم، هر دانشگاه بنا به ظرفیت هایی که دارد رشته هایی راه اندازی می کند. برای نمونه دانشگاه صنعتی برای راه اندازی رشته پلیمر با پژوهشگاه پلیمر تفاهم نامه ای منعقد کرد، اما از آنجایی که در دانشگاه رازی دانشکده شیمی را داریم، مجوز راه اندازی این رشته را به دانشگاه رازی دادیم.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه تاکید کرد: همچنین باتوجه به ظرفیت های خوبی که در دانشگاه صنعتی در زمینه رشته های مربوط به راه آهن و ماشین های ریلی وجود دارد، قرار براین شده تا این رشته ها در دانشگاه ما راه اندازی شود.

وی در ادامه گفت: با صنایع استان هم رایزنی کرده ایم تا رشته هایی که مورد نیاز آنها است، حتی اگر تاکنون چنین رشته هایی در دانشگاه های کشور راه اندازی نشده و سرفصل هم نداشته باشند را برایشان راه اندازی کنیم.

اختری اعلام کرد: همچنین اخیرا تفاهم نامه ای هم با ارتش برای تاسیس رشته مشترک نظامی داشته ایم که باید سرفصل های آن را بنویسیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان