//
کدخبر: ۲۹۳۱۱۵ //
معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه:

تحقق ۱۱۴ درصدی بودجه شهرداری در هشت ماهه سال۹۹ / قیمت گذاری ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان ملک در شهرداری

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه گفت: در هشت ماهه امسال بودجه شهرداری به طور ۱۰۰ درصد محقق گردیده و متمم بودجه به شورای شهر ارائه شده است.

تحقق ۱۱۴ درصدی بودجه شهرداری در هشت ماهه سال۹۹ / قیمت گذاری ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان ملک در شهرداری

نشست خبری دکتر یحیی عیدی معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه و قائم مقام شهردار کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (سوم دی ماه) برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز، معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه در ابتدای این جلسه اظهار داشت:شهرداری ارگان محلی و مردمی است که برای تامین هزینه ها از منابع درآمدی شهری استفاده می کند و از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌کند و برای اینکه در توسعه و رسیدگی به امورات مردم، ارتقاء جایگاه شهری، اشتغال و رفاه عمومی، و ارتقاء سطح فرهنگ بتواند نقش خود را ایفا کند نیازمند مشارکت مردم است.

 وی در ادامه افزود:از نظر شاخص‌ها کرمانشاه شهری با ظرفیت‌های بالا است که می‌تواند کمترین بیکاری، بیشترین جذب سرمایه و بیشترین جذب توریست را داشته باشد.

‌عیدی در ادامه با اشاره به مطالبات شهرداری از ارگانهای دولتی گفت: شرکت پالایش نفت کرمانشاه مبلغ ۴۰ میلیارد تومان بابت عوارض آلایندگی به شهرداری بدهکار بود که در یک مقطع ۴ میلیارد تومان پرداخت کرد و ۱۷ میلیارد تومان دیگر نیز در حال وصول است.

 وی در ادامه بیان داشت: ۶۷۰ پرونده ساختمانی با تشکیل کمیسیون تخصصی بازنگری شده و در این زمینه حدود ۷۰ میلیارد تومان برای شهرداری کسب درآمد شده است.

ایشان در ادامه بیان داشت : درشهرداری کرمانشاه  برای اولین بار حقوق کارکنان رسمی شهرداری که ماهیانه حدود ۴۰ میلیارد تومان می باشد تا پایان آبان‌ماه پرداخت شده است.

 وی همچنین با اشاره به پرداخت پاداش و حق سنوات بازنشستگان شهرداری نیز گفت: حق سنوات و مطالبات ۲۷۰ نفر از بازنشستگان که از سالهای گذشته طلب داشتند پرداخت شده و هیچگونه طلبی در این زمینه وجود ندارد.

photo_2020-12-23_15-40-08

قائم مقام شهردار کرمانشاه یادآور شد: ۱۹۰ میلیارد تومان اوراق مشارک تامین شده در شهرداری در پروژه قطار شهری و ناوگان حمل و نقل هزینه شده است و مازاد بر آن ۴۰ میلیارد تومان در حوزه تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری در حال هزینه است و از محل ۱۹۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران در حوزه قطار شهری نیز در حال پرداخت است و پروژه با سرعت بیشتری در حال انجام می باشد.

عیدی همچنین از پرداخت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اقساط معوقه و جرائم بیمه تامین اجتماعی طی ۱۰ سال گذشته خبر داد و افزود: برای اولین‌ بار ۴۶ میلیارد تومان از دیون شهرداری به سازمان امور مالیاتی نیز پرداخت شده است.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد :اموال شهرداری نیز برای اولین بار شناسایی شده و در بودجه تعیین شده است که پیش زمینه ای برای جلوگیری از اجحاف به حقوق شهروندی در سال های آتی می باشد همچنین ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان ملک در شهرداری قیمت گذاری شده که در بودجه سال آینده به عنوان دارایی شهرداری بسته خواهد شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه همچنین بیان داشت: در سالهای گذشته بودجه کرمانشاه با یک میلیارد و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۸ منطقه شهرداری و ۱۲ سازمان در رتبه بندی شهری هم سطح همدان قرار داشت و با افزایش منابع درآمدی رتبه شهری آن به رتبه کلانشهرها ارتقا یافت که نتیجه تلاشهای دکتر طلوعی شهردار کرمانشاه و تیم همراه ایشان می باشد.

ایشان در ادامه از اخذ اعتبارات بودجه ای دولت با ردیف ملی برای پروژه قطار شهری خبر داد و گفت: با پیگیریهای شهردار کرمانشاه قرار است این اعتبارات از ۸۰ میلیارد تومان به  ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

 وی همچنین یادآور شد: در راستای کاهش انرژی مصرفی در شهرداری های کرمانشاه سامانه کاهش انرژی شهری را در کرمانشاه مستقر خواهیم کرد و در این زمینه میزان انرژی مصرفی و اینکه در کجا صرف شده است مشخص خواهد شد.

عیدی همچنین از دیگر کارهای در دست اقدام شهرداری کرمانشاه و در حوزه شهرسازی را نصب سامانه شهرسازی الکترونیک عنوان کرد و گفت: برای اولین بار تمام پرونده‌های کرمانشاه اسکن می شود و افراد می‌توانند با وارد کردن کد ملی موقعیت ملک خود را در این سامانه ببیند.

وی همچنین اظهار داشت: با مشارکت رئیس کل دادگستری استان و قوه قضائیه سعی داریم برای اولین بار تمام مشاورین املاک را مجاب کنیم که برای صدور قولنامه از شهرداری مجوز بگیرند به این وسیله خریداران املاک قولنامه‌ای به شهرداری معرفی می‌شوند که باعث کاهش جرائم و ارجاع آنها به دادگستری و اطلاع مالکین از ملک خریداری شده می شود.

 عیدی بودجه امسال شهرداری را ۱۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: در هشت ماهه امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان درآمد شهردای بوده، یعنی معادل ۱۱۴ درصد بودجه در هشت ماهه  امسال محقق شده است.

وی همچنین میزان کمک دولت از محل ارزش افزوده را در سال گذشته ۷۹ میلیارد تومان و امسال  ۴۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال کاهش ۳۰ درصدی از محل ارزش افزوده  مشاهده می شود که با پیگیری‌های مستمر و با افزایش راندمان شهرداری این نقیصه را پر کردیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۱۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان