//
کدخبر: ۲۸۷۵۲۹ //

پروژه پیاده راه مدرس در مدت ۶ ماه به بهره برداری خواهد رسید/راه اندازی کارت بلیط الکترونیکی اتوبوس درون شهری تا پایان امسال

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت:در صورت اعلام رضایتمندی کسبه خیابان مدرس این پروژه ظرف مدت حداکثر ۶ ماه به بهره برداری می رسد.

پروژه پیاده راه مدرس در مدت ۶ ماه به بهره برداری خواهد رسید/راه اندازی کارت بلیط الکترونیکی اتوبوس درون شهری تا پایان امسال

نشست خبری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز ۲۵ آبان ماه ۹۹ برگزار شد، محسن ارجمندی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اینکه کرمانشاه به عنوان کلان شهر معرفی شده است باید ویژگی ها و استانداردهای کلان شهر را نیز دارا باشد و راهکار اصلی مدیریت ترافیک از بین بردن ترافیک در هسته مرکزی شهر است و پیاده راه مدرس با طول ۱۸۴۰ متر با ایجاد خط BRT هم باعث توسعه حمل و نقل عمومی می شود، هم  راهکار مناسبی در زمینه جلوگیری از ترافیک است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ ارجمندی اهداف راهبردی پیاده راه مدرس را بهبود مدیریت ترافیک، بهبود سیمای کالبدی شهر،بهسازی محیط زیست شهری، بهبود وضع خرید و خدمات، و تفویت زندگی اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: ایجاد پیاده راه و خط BRT مدرس باعث رونق این خیابان خواهد شد و به محض اعلام رضایتمندی کسبه با شروع کار بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی مدت حداکثر ۶ ماه این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

کاهش ۵۰ درصدی تلفات تصادفات درون شهری در هفت ماهه سال ۹۹

ایشان در ادامه گفت: در تاریخ نوزدهم فروردین ماه ۹۹با توجه به شرایط حاد تصادفات درون شهری و بالا بودن آمار فوتی ها (حدود ۱۱۰ نفر ) و‌با توجه به اینکه آرامش و سلامتی پیش زمینه زندگی است با تمرکز بر هشدارهای پلیس راهور ۱۹ نقطه حادثه خیز شناسایی شد که بر اساس مطالعات انجام گرفته علائم بروز تصادف در ۵ بخش اصلاحات هندسی ، آرام سازی، نرده گذاری، پل عابر پیاده وتکمیل و بازسازی تابلوهای راهنمایی مسیر انجام گرفت که در این زمینه و در هفت ماهه سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد کاهش تصادفات را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

 اختصاص۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید اتوبوس ناوگان درون شهری

وی عملکرد دیگر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه را خرید اتوبوس از محل اوراق مشارکت با اعتبار ۴۰ میلیارد  تومان عنوان کرد و افزود: این اتوبوس ها در خط BRT خیابان مدرس استفاده خواهند شد.

۷۰ درصد ناوگان اتوبوسی کشور فرسوده است

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تا اردیبشهت ماه سال آینده کلیه اتوبوس های حمل و نقل به سن فرسودگی می رسند و ۷۰ درصد ناوگان اتوبوسی کشور در سن فرسودگی است نوسازی این ناوگان  باید در نظر گرفته شود و در این زمینه تسهیلات ۴ درصدی برای خرید اتوبوس در کل کشور در نظر گرفته شده است ولی به دلیل اینکه درآمد اتوبوس ها در شهر کرمانشاه کم است شهرداری  این وام را جهت خرید اتوبوس های جدید دریافت می کند و مدت پرداخت ۱۲/۵ درصد کارکرد اتوبوس ها به شهرداری  را از ۱۰ سال به ۱۵ سال تبدیل خواهد کرد و پس از ۱۵ سال مالکیت اتوبوس در اختیار صاحب آن قرار خواهد گرفت.

۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به قطار شهری کرمانشاه تزریق شد

ارجمندی در ادامه با اشاره به پروژه قطار شهری کرمانشاه نیز گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت برای فعال سازی این پروژه تامین و اخذ  و هم اکنون این پروژه در حال انجام است.

راه اندازی سیستم الکترونیک حمل بارتا پایان آذرماه۹۹

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه همچنین راه اندازی مرکز حمل بار در کرمانشاه را اقدام مناسبی در زمینه حمل کالا دانست و اضافه کرد: این طرح در استان کرمانشاه به عنوان پایلوت در حال راه اندازی است که در این زمینه با انجام تماس تلفنی و نصب اپلیکیشن کلیه امور مربوط به حمل بار شامل صدور فاکتور، بیمه نامه، بارنامه و..  انجام خواهد شد و تا پایان آذر ماه این سیستم الکترونیکی راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی کارت بلیط الکترونیکی اتوبوس درون شهری تا پایان امسال

این مقام مسئول با اشاره به کارت بلیط الکترونیکی از طریق سازمان سرمایه گذاری نیز گفت: با راه اندازی این سیستم کلیه ناوگان اتوبوسی به دستگاه Pos الکترونیکی متصل خواهند شد و تاکسی ها نیز به کد ،QR وصل خواهند شد که سعی داریم تا پایان امسال این طرح را برای اتوبوس ها فعال کنیم.

ارجمندی در ادامه با اشاره به خط کشی معابر سطح شهر نیز اظهار داشت:از شب گذشته این طرح از میدان امام حسین (ع) و میدان آزادگان  شروع شده وبه صورت محوری انجام خواهد گرفت.

۱۷۰ دوربین ثبت سرعت در کرمانشاه نصب خواهد شد

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه نصب دوربین های ثبت سرعت را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد و افزود : سعی داریم ۱۷۰ دوربین ثبت سرعت با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان را در کرمانشاه نصب کنیم که در مرحله فراخوان این طرح هستیم  و سرمایه گذاران زیادی هم پای کار می باشند.

۵۰ دوربین نظارتی تا پایان سال نصب می شود

ارجمندی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۰ دوربین نظارتی در سطح شهر نصب شده است که با همکاری پلیس امنیت،استانداری و نهادهای دیگر ۷۰ نقطه دیگر برای نصب دوربین در نظر گرفته شده که ۵۰ نقطه آن امسال در حال انجام است و ۲۰ نقطه بعدی هم در دستور کار قرار دارد

photo_2020-11-15_13-48-52

خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۵۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان