//
کدخبر: ۲۹۲۵۳۵ //

پرونده ثبت جهانی توس در حال تهیه و تدوین است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه شهر تاریخی توس باید به یک قطب مهم گردشگری در کشور تبدیل شود، گفت: پرونده ثبت جهانی توس در حال تهیه و تدوین است.

پرونده ثبت جهانی توس در حال تهیه و تدوین است

علی اصغر مونسان امروز در مراسم افتتاح مسیر گردشگری آرامگاه فردوسی به ارگ کهن‌دژ توس با بیان اینکه فردوسی حافظ زبان فارسی است و ارزش و جایگاه والا برای ایرانیان و فارسی زبانان دارد، توجه و رسیدگی به این منطقه تاریخی را بخشی از تلاش‌ها برای ادای دین به فردوسی دانست و ابراز کرد: معتقدیم این منطقه تاریخی باید به یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

به گزارش فرتاک نیوز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: ثبت شهر تاریخی توس و آرامگاه فردوسی در فهرست جهانی یکی از خواسته‌ها و انتظارات به حق است که با توجه به محدودیت و امکان ثبت جهانی سالانه یک اثر از هر کشور، پرونده ثبت جهانی توس در حال تهیه و تدوین است و امیدواریم در سالهای آینده و نزدیک شاهد ثبت توس در فهرست آثار جهانی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به شهر تاریخی توس و انجام اقدامات مختلف در بهسازی این منطقه و نیز آرامگاه فردوسی با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود.

مونسان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شهرداری مشهد در اجرای پروژه جلوخان آرامگاه فردوسی و ایجاد مسیر گردشگری به سوی کهن‌دژ، ادامه داد: تا قبل از این ۴۸ میلیارد تومان در اجرای این پروژه از سوی شهرداری مشهد در توس هزینه شده و امروز نیز ۸۰ میلیارد ریال دیگر به این مبلغ افزوده شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعتبار مورد نیاز برای اجرای سایر برنامه‌ها و طرح‌های دیگر برای بازسازی و بهسازی این منطقه تاریخی و فرهنگی را معادل ۹۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۵۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان