//
کدخبر: ۲۹۲۵۲۰ //

اعلام محدودیت های جدید کرونا در آستانه شب یلدا/ به پاس زحمات پرستاران دورهمی های خانوادگی شب چله تعطیل شود/ محدودیت منع تردد شبانه از ساعت ۲۰ اجرا می شود

استاندار کرمانشاه گفت: هرچند با اتحاد، انسجام، همدلی و همراهی مردم آمار تعداد مبتلایان رو به کاهش است اما انتظار داریم برای تداوم این روند و به پاس زحمات پرستاران ایثارگر و مدافعان سلامت امسال دورهمی یلدا به صورت مجازی برگزار و شب نشینی ها تعطیل شود.

اعلام محدودیت های جدید کرونا در آستانه شب یلدا/ به پاس زحمات پرستاران دورهمی های خانوادگی شب چله تعطیل شود/ محدودیت منع تردد شبانه از ساعت 20 اجرا می شود

«هوشنگ بازوند» در جلسه ستاد استانی مدیریت و مبارزه با کرونا که امروز (29آذر) در سالن شهدای دولت برگزار شد؛ ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب کبری (س) و‌ روز پرستار اظهار داشت: به پاس زحمات خالصانه پرستاران ایثارگر و مدافعان سلامت برای حفظ جان مردم، امسال درهمزمانی شب یلدا و روز پرستاراز برگزاری دورهمی های کوچک، شب نشینی های خانوادگی خودداری کنیم.

 وی افزود: در دهه ماه گذشته شاهد از خودگذشتگی و ایثار پرستاران هستیم، پرستارانی که درراه حفاظت و صیانت از سلامت مردم شهید شدند و ایثار و جانفشانی کردند.

 بازوند ادامه داد: همزمانی شب چله و روز پرستار یک پیام دارد و هر شخصی اعتقاد دارد که باید تلاش های خالصانه پرستاران را قدربدانیم باید در این شب دورهمی را حذف کند.

 مقام ارشد استان با اشاره به روند روند تعداد مبتلایان و فوتی ها کاهشی در استان، خاطرنشان ساخت: همدلی و همراهی مردم و مسوولین، اصناف، بازاریان، نهادهای نظامی، بازرسی و مدیران با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان سبب شد از وضعیت بحرانی خارج شویم اما تداوم این روند نیازمند جدیت، اهتمام و مشارکت بیشتر مردم در رعایت توصیه های بهداشتی است.

استاندار کرمانشاه از تمامی اعضای ستاد استانی و شهرستانی، فرمانداران، مردم شریف استان و همه دست اندرکاران بازار و اصناف تقدیر کرد و بیان داشت: امروز خیلی از بازاریان به صورت خودجوش اعلام کرده اند که برای حفظ سلامت مردم از ساعت 17 مغازه ها را تعطیل می کنند و این کار ارزشمندی است.

وی اجرای طرح شهید سلیمانی را در استان کرمانشاه که عنوان پایلوت کشوری بسیار مطلوب بود و یقیناً این طرح به دلیل اینکه حاج قاسم سلیمانی نماد ملی و همدلی بود، نماد و الگویی شد که از معاون سیاسی و همکاران ایشان نیز صمیمانه تشکر می کنم.

استاندار کرمانشاه به مشکلات باشگاه های ورزشی به دلیل تعطیلی های مستمر اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبات ابلاغی امکان دریافت تسهیلات حمایتی از 80 تا 960 میلیون تومان بر اساس ابعاد و نوع فعالیت برای باشگاه های ورزشی فراهم شده است که با نرخ 12 درصد، تنفس 6 ماهه و بازپرداخت 24 ماهه پرداخت می شود و مدیرکل ورزش و جوانان موظف است سریعاً نسبت به تسیهل امور برای ثبت نام نمایندگان باشگاه ها اقدام کند.

بازوند از پیگیری امور و مشکلات تالارداران نیز خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل مدت زمان طولانی تعطیلات ناشی از شیوع کرونا متحمل خسارات سنگینی شدند ولی با صبوری در جلسات مشکلات را بیان کردند و تمام تلاش خود را برای حمایت از این صنف انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به جای ماهانه 100 هزار تومان به هر فرد 120 هزار تومان پرداخت می شود.

استاندار کرمانشاه گفت: محدودیت های جدیدی نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا در روزهای شنبه و یکشنبه در نظرگرفته شده است و بر این اساس کسبه از ساعت 18 تعطیل خواهند بود و تردد نیز از ساعت 20 ممنوع است.

بازوند در خصوص فعالیت مدارس در صورت تغییر وضعیت برخی شهرستانها اظهار کرد: تا 15 روز آینده ستاد ملی بعد از بررسی شرایط فعالیت مدارس را نیز اعلام خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۵۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان