//
کدخبر: ۲۹۱۹۵۹ //

دومین روز بدون فوتی کرونا در کردستان ثبت شد

پس از مدت‌ها عادت به شنیدن خبر بد روزهای کرونایی، برای دومین بار در یک هفته اخیر، کردستان روز بدون فوتی ناشی از ابتلای به کرونا را ثبت کرد.

دومین روز بدون فوتی کرونا در کردستان ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز سه‌شنبه اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۱۰۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که ۱۱ نفر کمتر از تعداد بیماران شناسایی شده ۲۴ ساعت ماقبل آن است.

دکتر فرزین رضاعی با بیان اینکه روند ابتلا و بستری در استان رو به کاهش است، افزود: درست یک ماه قبل در ۲۵ آبان تعداد بستری‌های کرونا در مراکز درمانی این استان ۸۱۹ نفر بود که امروز این  رقم به ۲۷۲ نفر کاهش یافته و سنندج با ۱۴۶ بیمار بیشترین تعداد بستری‌ها را دارد.

وی به کاهش افراد بستری در بخش آی سی یو هم اشاره کرد و یادآور شد: این تعداد از ۱۱۳ بیمار در روز مشابه در ماه قبل (آبان) به ۶۸ نفر در روز جاری کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مرگ ۱۸۹ بیمار در طول یک ماه اخیر از ۲۵ آبان تا ۲۵ آذر در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد قربانیان کرونا تا به امروز در استان ۹۹۹ نفر بوده و در مرز چهار رقمی شدن قرار داریم.

«سنندج با ۳۸۸ و سروآباد با سه نفر بیشترین وکمترین تعداد قربانیان کرونا را در استان دارند».

رضاعی با تاکید بر لزوم  پرهیز از برگزاری دورهمی ها بویژه مراسم شب یلدا بصورت حضوری اضافه کرد: اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند در بهمن ماه با پیک جدید و شدیدتری از بیماری کووید۱۹ روبه‌رو خواهیم شد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی اظهار داشت: ۲ عامل مهم و قابل توجهی از دلایل اصلی انتقال بیماری کرونا دورهمی خانوادگی و حضور بدون ماسک در اماکن عمومی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه در بحران کرونا برای پیشگیری از این ویروس را در حوزه بهداشت، انجام سه مرحله غربالگری اعلام کرد و گفت: از ابتدای آذر بر اساس طرح محله محور با همکاری بسیج و هلال احمر، فعالانه با این ویروس در حال مقابله هستیم.

رضاعی به اهمیت قرنطینه افراد مبتلا به کرونا اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس مسوولیت اجتماعی در صورت مثبت بودن تست یا تجویز پزشک معالج، فرد مبتلا جهت خود مراقبتی و جلوگیری از انتشار ویروس باید در خانه با شرایط ویژه بهداشتی در مدت زمان مشخص قرنطینه شود.
وی تاکید کرد: افراد مبتلا به کرونا حتی اگر علائم خفیفی هم دارند در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و چرخش در اجتماع به صورت خوشه‌ای ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند.
رییس دانشگاه علومپزشکی کردستان گفت: یک بیمار مبتلا به کرونا در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی،  طی چند روز می‌تواند ۲ هزار و ۳۰۰ نفر را مبتلا کند در صورتی که این تعداد در خصوص بیماری آنفلوآنزا ۱۸ نفر است.
وی یکی از دلایل فوت بیماران مبتلا به کرونا را ترس و تاخیر در مراجعه آنها به مراکز درمانی بدلیل توجه به شایعات فضای مجازی دانست و افزود: بیماران در وضعیت حاد به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که در این شرایط نجات جان آنان با مخاطره همراه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۹۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان