//
کدخبر: ۲۹۱۲۶۶ //

‍ ۲۶ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی کشف شده به صاحبانشان بازگشت

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از عودت 26 میلیارد ریال وجوه به سرقت رفته اینترنتی توسط مجرمان در 8 ماه سپری شده از سال خبر داد.

‍ 26 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی کشف شده به صاحبانشان بازگشت

سرهنگ علی عباسی کسانی اظهار داشت: برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری و مزاحمت اینترنتی در 8 ماه امسال بیشترین جرایم در سطح استان بوده است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی ادامه داد: اکثر کاربران با روش های مختلف بالا بردن امنیت اطلاعات خود آشنا هستند اما به دلیل اینکه تصور می کنند هیچ وقت گرفتار مجرمین نمی شوند نسبت به آن بی توجه هستند.

سرهنگ کسانی همچنین با اشاره به عودت 26 میلیارد ریال از وجوه به سرقت رفته اینترنتی توسط مجرمان، گفت: پلیس فتا استان کرمانشاه با بهره‌گیری از کارشناسان خبره و فنی موفق به کشف بیش از 94 درصدی جرایم شده است.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه خاطرنشان کرد: با رعایت برخی از نکات ساده و پیش پا افتاده به راحتی می توان از وقوع کلاهبرداری‌های اینترنتی کاست.

وی ادامه داد: مهمترین روش مجرمان سایبری در جرایم مالی فریب قربانیان و دریافت رمز دوم بانکی ‌آنان است لذا کاربران باید از اعتماد بی جا به دیگران و دادن اطلاعات بانکی شامل رمزدوم و رمز برنامه های بانکی خود به دیگران خودداری کنند.

سرهنگ کسانی در پایان گفت: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، لذا کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری و یا شماره تلفن 08321823177 تماس حاصل کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۲۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان