//
کدخبر: ۸۳۰۱۷ //

نرم افزار موبایلی "دوربین لخت کن" شگرد جدید کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: نرم افزار موبایلی "دوربین لخت کن"باعث سرقت اطلاعات بانکی کاربران و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی آن‌ها می‌شود.

نرم افزار موبایلی "دوربین لخت کن" شگرد جدید کلاهبرداری
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ ‌علی کریمی در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش نرم‌افزار موبایلی"دوربین لخت کن" هشدار داد و گفت: اخیرا افرادی با ساخت  و بارگذاری نرم افزار موبایلی "دوربین لخت کن" در کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی  که در قالب دانلود رایگان ارائه شده اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.

 

 وی ادامه داد: استفاده و فعال سازی قابلیت‌های این نرم‌افزار مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است که کلاهبرداران به دو روش دست به کلاهبری می زنند.

 

 این مقام ارشد انتظامی افزود: در روش اول فرد قربانی نرم‌افزار جعلی را خریداری کرده و پس از نصب آن متوجه می‌شود فاقد کارایی است که با توجه به مبلغ اندک پرداختی از شکایت صرف نظر می‌نماید، اما مشکل اصلی روش دومی است که کلاهبرداران از آن استفاده می‌نمایند، در این روش کلاهبردار، کاربران را به صفحه جعلی و شبیه‌سازی شده یک بانک هدایت می‌کند تا اطلاعات بانکی خود را در صفحه جعلی وارد نمایند که نهایتا منجر به سرقت  اطلاعات حساب بانکی کاربران نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت می گردد .

 

 وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات موجود در شبکه های اجتماعی با موضوعاتی چون  برنامه دوربین لخت کن ، ماهواره جیبی، برنامه صیغه یاب توجه نکرده و حتی جهت کنجکاوی نیز دست به دانلود اینگونه اپلیکیشن ها نزنند، زیرا امکان هک شدن اطلاعات گوشی تلفن همراه با  دانلود نرم‌افزار جعلی وجود خواهد داشت.

 

وی به مردم توصیه کرد هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه پرداخت الکترونیک بانک مربوطه اطمینان حاصل نموده و برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود همیشه از  وجود پروتکل امن https مطمئن شوند.  

 

کریمی در پایان از مردم خواست چنانچه با موارد مشابه در فضای مجازی مواجه شدند مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباط با ما گزارش دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان