//
کدخبر: ۲۹۰۷۱۵ //

آتش سوزی منزل مسکونی در شهرری و نجات مرد جوان

رئیس ایستگاه ۷۹ آتش نشانی گفت: آتش‌نشانان ۲ ایستگاه آتش‌نشانی جنوب پایتخت در آتش‌سوزی منزل مسکونی توانستند جان یک نفر را نجات دهند.

آتش سوزی منزل مسکونی در شهرری و نجات مرد جوان

داود آشنا رئیس ایستگاه ۷۹ آتش‌نشانی شهرداری تهران، اظهار کرد: ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه صبح امروز شهروندان در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی واقع در دولت‌آباد بلوار قدس خیابان گلبرگ جنوبی کوچه ۵۵ خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران پس از دریافت اطلاعات از سوی شهروندان بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۱۴، ۷۹ و گروه امداد و نجات ۲ را به همراه خودروی نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام کرد.

وی گفت: طبقه ششم یک ساختمان مسکونی ۶ طبقه به متراژ ۱۲۰ مترمربع به علت نامعلومی از قسمت اتاق خواب طعمه آتش‌سوزی شده بود که شعله‌های آتش از پنجره ساختمان به بیرون زبانه می‌کشید و بنا بر اعلام ساکنان ساختمان یک نفر آقای ۳۰ ساله در طبقه آتش‌سوزی شده محبوس شده بود.

رئیس ایستگاه ۷۹ ادامه داد: آتش‌نشانان پس از قطع جریان برق و گاز منزل مسکونی به دو تیم عملیاتی تقسیم شده که یک تیم با رعایت موارد ایمنی و با استفاده از دستگاه تنفسی اقدام به نجات شخص محبوس شده کردند.

به گزارش فرتاک نیوز، آشنا تصریح کرد: تیم دوم آتش‌نشانان نیز با استفاده از یک رشته لوله آبده اقدام به شعله‌زنی اولیه و جلوگیری از گسترش و سرایت آتش به دیگر نقاط منزل مسکونی کردند.

وی بیان کرد: آتش‌نشانان توانستند آقای ۳۰ ساله را که به مقدار جزئی دچار دود گرفتگی شده بود از ساختمان به بیرون منتقل کرده و برای معاینات پزشکی به عوامل اورژانس تحویل دهند.

این فرمانده آتش‌نشانی افزود: نیروهای عملیاتی پس از خاموش کردن شعله‌های آتش و ایمنی‌سازی محل آتش‌سوزی، اقدام به تخلیه دود از داخل ساختمان کرده و عملیات خود را خاتمه دادند.

آشنا در پایان خاطرنشان کرد: علت این آتش‌سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تهران در حال بررسی می‌باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۷۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان