//
کدخبر: ۲۸۹۰۷۳ //

سد ژاوه امسال آبگیری می‌شود

استاندار کردستان گفت: طبق توافق‌های انجام شده با وزارت نیرو و با تامین اعتبار مورد نیاز، سد ژاوه تا آخر امسال آبگیری خواهد شد.

سد ژاوه امسال آبگیری می‌شود

بهمن مرادنیا ِروز چهارشنبه در بازدید از سد ژاوه و سامانه انتقال آب به دشت‌های قروه و دهگلان و سد سورال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از دلایل به تاخیر افتادن آبگیری سد ژاوه مشکل فاضلاب سنندج بود که با ارتقا تصفیه خانه فاضلاب و قول وزارت نیرو این مشکل رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان سرمایه گذاری‌ زیادی برای سدها انجام شده ولی بهره‌وری خوبی صورت نگرفته است، افزود: با دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از ستاد مدیریت بحران که با دستور وزیر کشور مصوب شده می‌توان برخی از موانع بر سر راه آبگیری سد ژاوه را رفع خواهد کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، استاندار کردستان به مشکل آب شرب سنندج اشاره و اضافه کرد: هفته آینده جلسه ای در تهران و در سازمان برنامه بودجه تشکیل خواهد شد و در مورد پروژه های سد آزاد و ژاوه و آب شرب سنندج تصمیم گیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور نیز گفت: تلاش می‌کنیم مشکلاتی که بر سر راه آبگیری سد ژاوه است، برطرف شود تا امسال بتوانیم این پروژه را عملیاتی کنیم.

سیدحسن رضوی با بیان اینکه از هیچ کمکی برای رفع مشکلات زیست محیطی رودخانه‌های قشلاق و گاوه‌رود دریغ نمیکنیم، افزود: در صورت اجرای ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج، به سرعت کار آبگیری سد ژاوه آغاز می‌شود.

وی بر تلاش برای پیگیری رفع مشکلات آب شرب سنندج هم تاکید کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های مسوولان استان و همکاری وزارت نیرو، پروژه سد آزاد و انتقال آب به سد قوچم و دشت‌های قروه و دهگلان تسریع می‌یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۰۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان