//
کدخبر: ۲۸۸۹۲۳ //
شهردار سمنان گفت:

لزوم مشارکت کودکان در طراحی فضاهای شهری

شهردار سمنان گفت: مشارکت کودکان در طراحی فضاهای شهری به کودکان اجازه می دهد که در برنامه ریزی و طراحی محیط زندگی خود اثر گذار و سهیم باشند.

 لزوم مشارکت کودکان در طراحی فضاهای شهری

به گزارش فرتاک نیوز ؛سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان در سخنان آغازی کارگاه آنلاین طراحی فضاهای شهری گفت:موضوع شهر دوستدار کودک در شهرداری سمنان بطور جدی پیگیری می شود و سعی بر آن است تا موضوعات مختلف حوزه کودک در مباحث مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد .

ناظم رضوی با اشاره به لزوم مشارکت کودکان در طراحی فضاهای شهری اظهار داشت: شهرها برای زیست شهری برای اقشار مردم باید برنامه ریزی داشته  و در کنار توجه به شرایط زندگی برای بزرگسالان باید شرایط مطلوبی در حقوق شهروندی کودکان نیز فراهم آورند.

وی گفت : اخیراً مشارکت کودکان در فرآیند طراحی و برنامه ریزی منظرهای پایدار شهری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این رویکرد به کودکان اجازه می دهد که در برنامه ریزی و طراحی محیط زندگی خود اثر گذار و سهیم باشند.

رضوی ادامه داد: نوع نگاه کودکان به شهر از موضع بزرگسالان متفاوت است، روش های مشارکت کودکان در فرایند برنامه ریزی و طراحی شهری نیز متفاوت خواهد بود. وجود روحیه کنجکاوی کودکان سبب می شود طراحی محیط های شهری متنوع تر و در جهت  استفاده و بهره گیری بیشتر مردم باشد .

شهردار سمنان در پایان خاطر نشان کرد: طراحی شهری در همه حوزه ها از قبیل عمران ، شهرسازی، برنامه های فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری می تواند با نگاه پذیرنده کودکان باشد و آنچه که مهم است  کاربست این موارد می باشد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۹۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان