//
کدخبر: ۲۷۵۳۶۷ //
در هفتمین جلسه شورای معاونان شهرداری سمنان مطرح شد:

افزایش آرامش بصری شهروندان هدف کمیته نمای شهرداری است

مسئول کمیته نمای شهرداری سمنان گفت: در ساماندهی نما به دنبال افزایش آرامش بصری شهروندان هستیم.


افزایش آرامش بصری شهروندان هدف کمیته نمای شهرداری است

به گزارش فرتاک نیوز، هفتمین جلسه شورای معاونان شهرداری سمنان به ریاست سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان و با حضور معاونان و مدیران مناطق تشکیل شد .

 محسن صوفی آبادی مدیر حوزه شهردار و دبیر جلسه گفت: در این جلسه اکرم ذولفقاری مسئول کمیته نمای شهرداری سمنان توضیحاتی را در خصوص فعالیت کمیته نما و کمیته سیما و منظر شهری ارائه کرد و مسائل مختلف در خصوص رسیدگی به وضعیت نمای ساختمان های شهری مورد بحث قرار گرفت.

 

 صوفی آبادی افزود: عدم ساماندهی نماهای شهری یکی از معضلات شهری است که خانم ذولفقاری به آن اشاره داشت و تشکیل کمیته نما در شهرداری برای بررسی کیفی و اظهارنظر در مورد طرح معماری نماهای اصلی و فرعی و کمیته سیما و منظر شهری در اداره کل راه و شهرسازی را در راستای بهینه نمودن این وضعیت دانست.

 ذولفقاری با بیان اینکه افزایش آرامش بصری شهروندان هدف کمیته نمای شهرداری است گفت : متأسفانه در حال حاضر بسیاری از مالکان و سازندگان برای فروش راحت‌تر و بازارپسند نمای ساختمان خود را به طور دلخواه و متفاوت از سایر بناهای گذر طراحی می کنند که این امر یک آشفتگی بصری بدنبال داشته و  شهر را از هویت اصلی خود دور می کند .

 سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان نیز ضرورت بررسی نماهای ساختمانی را در فرآیند صدور پروانه ساختمانی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه باید از نظرات علمی و تخصصی صاحبنظران در طراحی شهری و معماری خارج از مجموعه مدیریت شهری استفاده کرد.

 مدیر حوزه شهردار و دبیر جلسه شورای معاونان شهرداری سمنان خاطر نشان کرد: در این جلسه اطلاع رسانی و تبلیغات الگوهای مبتنی بر حفظ فرهنگ بومی مورد تاکید شهردار و اعضای شورا قرار گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان