//
کدخبر: ۲۸۸۸۸۴ //

اعمال محدودیت های جدی زایمان‌های غیرمتعارف در ۹۹/۹/۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اعمال محدودیت های جدی زایمان‌های غیرمتعارف در تاریخ ۹۹/۹/۹ خبر داد.

اعمال محدودیت های جدی زایمان‌های غیرمتعارف در ۹۹/۹/۹

دکتر بهمن روشنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت:با نزدیک شدن نهم آذر ماه سال جاری ( 99/9/9 ) برخی زوجین با اصرار خواستار زایمان و تولد نوزادشان در این تاریخ هستند. با توجه به تجربیات سال های گذشته این قبیل اقدامات و دستکاری تاریخ تولد نوزاد، آمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان را افزایش می‌دهد و در مواردی به قیمت جان نوزاد تمام می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: از طرفی انجام مداخلات غیر ضروری و تعجیل در ختم بارداری به لحاظ تاریخ مذکور ، مادر را نیز در معرض خطرات بعضاً کشنده و یا با ریسک عوارض بسیار شدید قرار می دهد. ضمناً با توجه به اینکه براساس مستندات موجود جهانی ، زنان باردار در صورت ابتلا به کووید 19 در معرض خطر بیشتری در مقایسه با ز نان غیر باردار در سنین باروری هستند و از طرفی در شرایط حاضر احتمال وجود موارد ابتلا بدون علامت بیماری کووید 19 در جامعه وجود دارد، عوارض مداخلات غیر ضروری مانند سزارین های غیر ضروری نیز نگرانی جدی نظام سلامت درباره تامین سلامتی مادران و نوزادان است.

دکتر روشنی تصریح کرد: بدینوسیله از کلیه همکاران شاغل در بخش های مرتبط با سلامت مادران و نوزادان ازجمله متخصصین محترم زنان ، اطفال ، بیهوشی، ماماها و پرستاران محترم حوزه بهداشت و درمان انتظار می رود با روشنگری و آموزش والدین درخصوص خطرات این اقدام و مدیریت زایمان های طبیعی که در تاریخ مذکور به صورت خودبخودی و بدون مداخله انجام می شوند ، به ارتقاء سلامت مادران و نوزادان استان کمک نمایند. از مردم فهیم و محترم استان نیز انتظار می رود با همکاری همه جانبه با کادر بهداشت و درمان در این راستا کوشا باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بازرسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آن روز بطور مستمر در کلیه بخش‌های زایمانی استان به منظور رعایت ضوابط حضور خواهند داشت و به نکاتی همچون

۱- توجه به سن بارداری در زمان ختم حاملگی (کمتر از ۳۹ هفته نباشد) ۲- توجه به اندیکاسیون سزارین( انجام نشدن بدون دلیل قانونی و پذیرفته شده سزارین )۳- پیشگیری از انجام مداخلات غیر ضروری در فرآیند زایمان نظارت خواهند داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان