//
کدخبر: ۲۸۸۷۳۳ //
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه:

معتقدیم باید کمتر از ۲۰ درصد افراد حاضر در زندان باشند

مراسم تکریم و معارفه مدیر کل پیشین و جدید اداره زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کرمانشاه با حضور رئیس کل دادگستری، معاون سازمان زندانهای کشور، اعضای شورای قضائی استان و نیز برخی از مدیران و مسئولین محلی در دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

 معتقدیم باید کمتر از 20 درصد افراد حاضر در زندان باشند

دکتر پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم و تبریک هفته بسیج، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که زندان را به سبب تبعات ناشی از آن نامطلوب می دانند، یادآور شد معتقدیم از جمعیت کنونی کیفری استان باید کمتر از 20 درصد در زندان حضور داشته باشند و برای نیل به این منظور برآنیم با استفاده از عوامل پیشگیرانه و بکارگیری مجازات های جایگزین حبس به این مقصود برسیم.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: همانگونه ریاست محترم قوه قضائیه فرمودند نباید زندانی کردن افراد به راحتی باشد. زندان را باید برای اشرار قرار دهیم و از زندانی کردن افراد به دلیل تبعات ناشی از آن خودداری شود.

دکتر توسلی زاده به مدیر کل جدید اداره زندانها توصیه کرد در زندان اشتغال و حرفه آموزی را در اولویت قرار دهید چرا که یک زندانی بیش از هر فرد دیگری به حرفه آموزی نیاز دارد.

معاون سازمان زندانهای کشور:

برنامه های مترقی و نوین در امر زندان ها همواره از استان کرمانشاه شروع شده است

در ادامه این مراسم حجتی پور معاون سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اهداف دنبال شده در تغییر و تحولات قوه قضائیه و سازمان زندانها، ارتقاء عملکرد را هدف قرار داد و افزود با توجه به نگاه مدیریتی در سطح کلان، پویایی و ارتقا در دستور کار قرار دارد و هدف از تغییرات تحقق همین منظور است.

ایشان با اشاره به مسئولیت ها در نظام اسلامی و تفاوت آن با نظام های سکولار، خاطرنشان ساخت با نگاهی به بیانات ارزشمند حضرت علی (ع) که پذیرش مسئولیت را یک امانت می دانند، به نوعی این امانت از سوی منبع هستی یعنی خداوند متعال است که به یک مدیر واگذار می شود. بنابراین ادای حق امانت تا زمانی که بر دوش اوست وظیفه ای است سنگین که باید قدر دانسته شود و کوتاهی صورت نگیرد.

حجتی پور یادآور شد: به فرموده بزرگان نظام اسلامی ما مدیریت در نظام ما از مقوله عبودیت است. بنابراین تا جایی که ممکن است این بندگی باید رعایت شود و یک مسئول در همه احوال خداوند را ناظر به امور و کارهای خود بداند.

معاون سازمان زندانهای کشور در ادامه با اشاره به مضایق مالی و منابع انسانی در قوه قضائیه خصوصا سازمان زندانهای کشور تصریح کرد: با وجود تمامی این محدودیت ها و مضایق همکاران ما در سازمان زندانها برای رفع مشکلات و ارائه خدمات ارزشمند زندانبانی تلاش مضاعف دارند تا خدمات به نحو مطلوب و شایسته انجام شود.

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت اداره کل زندانهای استان کرمانشاه تاکید کرد: خوشبختانه برنامه ترقی و نوین همواره از زندانهای استان کرمانشاه شروع شده است و این اداره همیشه در صدر این برنامه مترقی قرار داشته است که جای بسی خوشحالی دارد.

وی با اشاره به سیاست های حبس زدایی ریاست محترم قوه قضائیه تاکید کرد: اولویت های 12 گانه ای در برنامه های ابلاغی ریاست سازمان زندانهای کشور مشخص شده است که باید برای اجرایی نمودن آنها تلاش های مضاعفی صورت گیرد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات منصور بیگلری مدیر کل پیشین اداره زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمانشاه، با قرائت حکم انتصاب حمید رضا پوریانی برای ایشان در این سمت آرزوی توفیق شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۷۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان