//
کدخبر: ۲۸۸۶۵۳ //

تخلف ثبت‌شده رانندگان مُجاز پس از رفع محدودیت، اصلاح می‌شود

سخنگوی ستاد استانی مقابه با کرونا در اصفهان گفت: تخلف ثبت شده رانندگان دارای مجوز تردد در زمان محدودیت کرونا توسط دوربین‌های ثبت تخلفات، پس از پایان اجرای طرح اعمال محدودیت اصلاح می‌شود.

تخلف ثبت‌شده رانندگان مُجاز پس از رفع محدودیت، اصلاح می‌شود

حجت‌الله غلامی عصر روز یکشنبه با اشاره به سازوکار تردد کارکنان واحدهای تولیدی فعال و شرکت‌ها افزود: همزمان با آغاز محدودیت‌های تردد با پیش بینی سازوکاری برای افرادی که بصورت شیفتی در واحدهای خدماتی، بهداشتی و صنایع کار می‌کنند مقرر شد اسامی آنها برای صدور مجوز تردد توسط فرمانداری‌ها، اتحادیه‌ها و دستگاه‌های اجرایی اخذ شود.

وی با اشاره به پیامک ارسالی به این افراد مبنی بر ثبت تخلف تردد آنها اظهار داشت:  پس از ١۵ روز از  پایان اجرای طرح با اعلام اسامی رانندگان دارای مجوز تردد به پلیس راهور، تخلف آنها اصلاح و مجاز می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت اجرای محدودیت کرونایی در اصفهان گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی و بررسی‌های صورت گرفته در روز دوم اجرای محدودیت‌های کرونایی، بیش از ۷۵ درصد از اصناف استان، این محدودیت‌ها را رعایت کردند

غلامی افزود: امروز نسبت روز گذشته رعایت محدودیت‌های کرونایی در حوزه اصناف و مشاغل تعیین شده بدلیل حضور نیروهای بازرسی و نظارت مطلوب بود.

وی ادامه داد: روز گذشته برخی فروشگاه‌ها و واحدهای تولیدی که فعالیت آنها ممنوع بود، محدودیت‌ها را رعایت نکرده بودند که با حضور تیم‌های بازرسی اتاق اصناف و تعزیرات و تذکرات داده شده به این دستور تمکین کردند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: در مجموع وضعیت رعایت ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهرهای دارای وضعیت قرمز و مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ در شهرهای نارنجی و در کلانشهر اصفهان و شهرهای مرکزی استان به نسبت شهرهای حاشیه‌ای و اطراف بسیار بهتر بود که پیش بینی می‌شود تا ۲ روز آینده این وضعیت مطلوب‌تر شود.

وی در باره وضعیت ممنوعیت ترددها گفت: روز گذشته میزان حجم ترددهای ممنوع در ورودی‌های استان و بین شهری با کاهش ۱۰ درصدی و امروز با کاهش ۱۵ درصدی همراه بود.

به گزارش فرتاک نیوز، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا که از بامداد امروز(اول آذر) به مدت ۲ هفته اجرا می‌شود، محدودیت‌های خاصی در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد

بر این اساس در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ ممنوع است و فعالیت مشاغل گروه‌های یک و ۲ در شهرستان‌های نارنجی مُجاز و گروه‌های ۳ و ۴ ممنوع است،

بر اساس آخرین رنگ‌بندی استان اصفهان، شهرستان‌های بُرخوار، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدونشهر و نجف‌آباد در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

 گروه شغلی شماره ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، فروشندگان مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلاها،مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خُرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه‌ فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره سه شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی،کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره چهار شامل برگزارکنندگان مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چاپخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دُخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

بر اساس آخرین آمار تاکنون ۷۸۸ هزار نفر در کشور بطور قطع به کرونا مبتلا شدند که از بین آنها بیش از ۴۲ هزار نفر جان باختند.

در زمان حاضر حدود ۲ هزار نفر دارای علائم ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند که حدود ۳۸۰ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۸۵۴ هزار نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از بین آنها ۴۴ هزار نفر فوت کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۶۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان