//
کدخبر: ۲۸۷۰۲۷ //

نماز جمعه ۲۳ آبان فقط در هشت شهرستان فارس برگزار می‌شود

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: نماز جمعه ۲۳ آبان ۹۹ در شهرستان‌هایی برگزار می‌شود که در وضعیت زرد قرار دارند و فقط در هشت شهرستان فارس در این زمره‌اند.

نماز جمعه ۲۳ آبان فقط در هشت شهرستان فارس برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، چهارشنبه ۱۴ آبان ماه ابراز داشت: نماز جمعه شهرستان‌های زرین‌دشت، بختگان، رستم، سرچهان، مهر، لامرد، لارستان، خنج و توابع آن‌ها مجموعا ۱۸ شهر با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی اقامه خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز، ملک‌مکان با استناد به نامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و نامه کتبی ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا اعلام کرد: ۳۵ شهرستان در استان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد؛ از همین رو برای حفظ سلامتی مردم در شهرستان‌های قرمز و توابع آنها، نماز جمعه این هفته در ۵۸ شهر از جمله کلانشهر شیراز اقامه نمی‌شود.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس از تمام نمازگزاران در شهرستان‌های مجاز درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

ملک‌مکان، همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشود.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه اعلام کرد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ابتلای ۱۰۹ هزار و ۸۳۶ مورد مثبت در فارس به قطعیت رسیده است.

عبدالرسول همتی با اشاره به بستری هزار و ۷۸۱ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس، افزود: از این تعداد ۲۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۹۳ هزار و ۱۲۷ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با نگاهی به آخرین وضعیت شهرستان های استان، از افزایش وضعیت قرمز شهرستان ها در فارس خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون ۲۷ شهرستان در فارس در وضعیت قرمز یا ویژه و ۹ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۰۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان