//
کدخبر: ۲۸۵۶۵۰ //

طرح آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه باحضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید

طرح آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو و علیرضا آشناگر استاندار سمنان به بهره‌برداری رسید.

طرح آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه باحضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید

به گزارش فرتاک نیوز ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه گفت: طرح تامین آب پایدار شهرستان سرخه در سفر دوم رئیس جمهوری تصویب و پس از انجام مطالعات لازم و بررسی‌های کارشناسی باهدف تامین آب ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه از توابع استان تهران و تامین آب شهرستان سرخه از توابع استان سمنان ابلاغ شد.

محمد طاهری افزود: طرح آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه شامل ۲ بخش اجرایی انتقال آب چاه‌های محدوده مهاباد در شهرستان فیروزکوه تا مخزن ۲ هزار مترمکعبی طارن و انتقال آب از مخزن طارن تا مخزن پنج هزار مترمکعبی (جدیدالاحداث) شهرستان سرخه است.

وی تصریح کرد: در این طرح تخصیص یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در سال برای افق ۱۴۲۵ پیش بینی و مجوزهای لازم صادر شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: در اجرای این طرح ۸۱ کیلومتر خط اصلی انتقال آب ، خط انتقال و تامین برق ۲۰ کیلوولت و ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب و تاسیسات فنی و مهندسی مربوطه با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان، براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، شهرستان سرخه ۱۵ هزار و ۵۲۳ نفر با پنج هزار و ۶۵۶ خانوار جمعیت دارد که ۹ هزار و ۹۵۱ نفر در مناطق شهری و پنج هزار و ۵۷۲ نفر در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان