//
کدخبر: ۲۸۵۵۰۶ //
مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه:

۳۳۰ کیلوگرم گوشت غیر قابل استفاده در کرمانشاه کشف و ضبط شد

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه از کشف و ضبط بیش از 330 کیلوگرم گوشت غیر قابل استفاده در این استان خبر داد.

330 کیلوگرم گوشت غیر قابل استفاده در کرمانشاه کشف و ضبط شد

دکتر امید حاج محمدی گفت: کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، در بازدید و بازرسی بهداشتی از یک شرکت واقع در شهرک صنعتی قزانچی استان در روز دهم آبان بیش از 330 کیلو گرم فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف شامل 237 کیلوگرم گوشت منجمد دیفراست شده و 95 کیلوگرم گوشت کشتارغیر مجاز و غیر بهداشتی را ضبط نمودند.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی افزود : کشف و ضبط این مقدار گوشت غیر بهداشتی با همکاری نیروی انتظامی و اداره کنترل و پیشگیری از جرائم شهری شهرداری انجام شده است که جای دارد از عملکرد دقیق و تخصصی آنها تشکر نمایم.

 وی با اشاره به اینکه در شرایطی که نیاز شهروندان عزیز به تهیه فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی حساس تر از اوقات دیگر است و نیروهای پر تلاش و خستگی ناپذیر دامپزشکی به بازدیدهای مستمر و صد البته سر زده اقدام می کنند، افزود: گوشت های فاسد و غیر بهداشتی جهت معدوم سازی به کارخانه پودر گوشت ارسال گردید.

 مدیر کل دامپزشکی افزود: در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا کارشناسان این اداره کل بطور مستمر و با دقتی بیش از پیش به بازدید ها و بررسی های بهداشتی خود ادامه میدهند تا گوشتهای احتمالی تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف را کشف و از ورود به سفره شهروندان حذف نمایند.

وی ادامه داد: کار جهادی پرسنل و کارشناسان دامپزشکی در راستای تضمین سلامت غذایی جامعه شایسته تقدیر است و در این راستا با احدی مماشات نداریم.

وی به شهروندان یادآور شد: از آنجا که کشتار غیر اصولی و نیز مصرف گوشت های فاقد مهر سلامت دامپزشکی می تواند منجر به شیوع و گسترش بیماری های مشترک شود، لذا توصیه می شود تا همشهریان گرامی گوشت مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید از وجود مهر و برچسب معتبر اطمینان حاصل نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به اجرای گشت های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه ها و... در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس 1512 و پل ارتباطی سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

photo_2020-11-01_14-27-30 (2)

photo_2020-11-01_14-27-30

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان